Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92388
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сегментація на ринку інноваційної продукції
Authors Колесник, Д.Є.
ORCID
Keywords сегментація
segmentation
інноваційна продукція
innovative products
суміжня освітня програма
related educational program
абітурієнти
applicants,
канали комунікації
communication channels
просування
promotion
stp-маркетинг
stp-marketing
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92388
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Колесник Д. Є. Сегментація на ринку інноваційної продукції : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. М. Г. Мінченко. Суми : Сумський державний університет, 2023. 51 с.
Abstract Метою кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних аспектів сегментацї на ринку інноваційної продукції, також розробка практичних рекомендацій для економічного інституту, що сприятиме розширенню асортименту послуг шляхом запровадження інноваційних продуктів. Завдання роботи: провести бібліометричний аналіз сегментування на ринку інноваційної продукції; визначити особливості сегментування на ринку інноваційної продукції; надати оцінку конкурентних ередумов ННІ БіЕМ щодо розширення цільової аудиторії; визначити цільову аудиторію ННІ БіЕМ; надати практичні рекомендації щодо удосконалення асортименту послуг, які пропонуються ННІ БіЕМ з врахуванням інноваційної складової та формування маркетингової стратегії по роботі з відокремленими сегментами. Об’єктом дослідження є саме навчально-науковий інститут бізнесу, економіки та менеджменту Сумського державного університету. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо впровадження підходу до комунікації із цільовою аудиторією для просування інноваційного продукту.
The purpose of the qualification work is to study the theoretical aspects of segmentation in the market of innovative products, as well as the development of practical recommendations for the economic institute, which will contribute to the expansion of the range of services through the introduction of innovative products. The task of the work: to conduct a bibliometric analysis of market segmentation innovative products; determine the features of segmentation in the market of innovative products; to provide an assessment of the competitive reasons of NNI BiEM regarding the expansion of the target audience; determine the target audience of NNI BiEM; provide practical recommendations for improving the range of services offered by NNI BiEM, taking into account the innovative component and the formation of a marketing strategy for working with separate segments. The object of the study is the Educational and Scientific Institute of Business, Economics and Management of Sumy State University. The practical significance of the study lies in the formation of recommendations for the implementation of an approach to communication with the target audience for promotion innovative product.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
1
Ireland Ireland
7
Poland Poland
136
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
5725
United Kingdom United Kingdom
132
United States United States
3824
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
5723
Germany Germany
3823
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
1011
Ukraine Ukraine
5724
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
5726

Files

File Size Format Downloads
Kolesnyk_bak_pob.pdf 1,22 MB Adobe PDF 22011

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.