Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87246
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Удосконалення інструментів просування бізнесу на ранніх етапах розвитку
Authors Сидоров, Ю.Є.
ORCID
Keywords бізнес
бизнес
business
стартап
startup
розвиток
развитие
development
просування
продвижение
promotion
Type Masters thesis
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87246
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Сидоров Ю. Є. Удосконалення інструментів просування бізнесу на ранніх етапах розвитку : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 073 - меджмент / наук. кер. Ю. О. Мазін. Суми : Сумський державний університет, 2021. 53 с.
Abstract Мета кваліфікаційної роботи – удосконалення інструментів просування бізнесу на ранніх етапах розвитку. Основні завдання дослідження: - проаналізувати теоретичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку; - проаналізувати методичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку; - обґрунтування інструментів ефективного просування стартапів з урахуванням міжнародного досвіду. Об’єкт дослідження – бізнес на ранніх етапах розвитку. Методи дослідження – аналітичний, компаративний та статистичний методи. У першому розділі роботи теоретичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку, визначено феномен стартапу як бізнесу на ранніх етапах розвитку, проаналізовано його життєвий цикл та фактори його ефективного просування. У другому розділі роботи проаналізовано методичні підходи до просування бізнесу на ранніх етапах розвитку; проведено компаративний аналіз моделей розвитку бізнесу на ранніх етапах; досліджено міжнародний кейс розвитку стартап-екосистеми. У третьому розділі роботи обґрунтовано інструменти ефективного просування стартапів з урахуванням міжнародного досвіду; проаналізовано особливості інноваційного розвитку міжнародних стартапів; обґрунтовано необхідність врахування галузевого фактору при формуванні інструментів просуванні бізнесу на ранніх етапах розвитку.
The purpose of the qualification work is to improve the tools of business promotion in the early stages of development. The main objectives of the study: - to analyze theoretical approaches to business promotion in the early stages of development; - to analyze methodological approaches to business promotion in the early stages of development; - substantiation of tools for effective promotion of startups taking into account international experience. The object of research is business in the early stages of development. Research methods - analytical, comparative and statistical methods. In the first section of the work theoretical approaches to business promotion in the early stages of development, the phenomenon of startup as a business in the early stages of development is determined, its life cycle and factors of its effective promotion are analyzed. The second section of the work analyzes the methodological approaches to business promotion in the early stages of development; a comparative analysis of business development models in the early stages; the international case of startup ecosystem development is studied. The third section of the paper substantiates the tools for effective promotion of startups, taking into account international experience; features of innovative development of international startups are analyzed; the necessity of taking into account the industry factor in the formation of tools for business promotion in the early stages of development is substantiated.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Bulgaria Bulgaria
1
China China
603284966
Finland Finland
126
Germany Germany
5253
Greece Greece
1
Ireland Ireland
35365
Lithuania Lithuania
1
Panama Panama
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
64675834
United Kingdom United Kingdom
148925441
United States United States
376105205
Unknown Country Unknown Country
13537732

Downloads

China China
2628532
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
148925442
Denmark Denmark
1
Finland Finland
136205
France France
148925450
Germany Germany
603284964
Ireland Ireland
148925444
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
603284970
Netherlands Netherlands
376105208
Poland Poland
603284963
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
1206569928
United Kingdom United Kingdom
136210
United States United States
1206569928
Unknown Country Unknown Country
3051

Files

File Size Format Downloads
Sydorov_Masters_thesis.pdf 567,4 kB Adobe PDF 753813006

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.