Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84189
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Scarcity marketing as an effective marketing tool (on the example of Clubhouse) |
Authors |
Павленко, М.С.
Khomenko, Liliia Mykolaivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5690-1105 |
Keywords |
маркетинг дифіциту маркетинг дифицита scarity marketing просування продвижение promotion маркетингові інструменти маркетинговые инструменты marketing tool deficit marketing |
Type | Conference Papers |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84189 |
Publisher | ОДАБА |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Pavlenko M. S, Khomenko L. M Scarcity marketing as an effective marketing tool (on the example of Clubhouse) // Сучасні тенденції економічного розвитку регіонів: теоретичні та прикладні аспекти : матеріали IV міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Одеса, 21 квітня 2021 р. Одеса : ОДАБА, 2021. C. 318-321. |
Abstract |
Через надлишок товарів та активний розвиток цифрового середовища люди стали вибагливішими. Тому виникає необхідність в пошуку більш ефективних маркетингових інструментах. Одним з них є маркетинг дифіциту. Основним його принципом є страх, а страх спонукає до дії. Однією з причин, чому маркетинг дифіциту працює і настільки сильний, є те, що це створює відчуття ексклюзивності, певне відчуття соціальної переваги в одній групі людей і абсолютної неповноцінності. Найбільш вдалий приклад маркетингу дефіциту останніх років - це нашумілий Clubhouse. Мається на увазі, що маркетинг дефіциту спрацьовує лише тоді, коли все робиться правильно. Якщо ви створюєте дефіцит для товару з низькою вартістю або широкою доступністю, весь маркетинг залучатиме клієнтів до інших торгових точок. Але якщо товар обраний правильно, то маркетинг дефіциту лише збільшить інтерес та вартість. Люди захочуть приєднатися до обмеженого продукту чи послуги; люди за це боротимуться. В роботі проаналізовані переваги і недоліки маркетингу дефіциту, представлена порівняльна характеристика показників ефективності Clubhouse та інших соціальних мереж та месенджерів. Отже, дефіцитний маркетинг може бути таким же ефективним маркетинговим інструментом, як і традиційний та цифровий маркетинг. Він дозволяє працювати з існуючим попитом, наявною аудиторією та створювати нові ринки. Из-за избытка товаров и активного развития цифровой среды люди стали требовательнее. Поэтому возникает необходимость в поиске более эффективных маркетинговых инструментов. Одним из них является маркетинг дефицита. Основным его принципом является страх, а страх побуждает к действию. Одной из причин, почему маркетинг дефицита работает и настолько силен, является то, что создается ощущение эксклюзивности, определенное чувство социального превосходства в одной группе людей и абсолютной неполноценности. Наиболее удачный пример маркетинга дефицита последних лет - это нашумевший Clubhouse. Имеется в виду, что маркетинг дефицита срабатывает только тогда, когда все делается правильно. Если вы создаете дефицит для товара с низкой стоимостью или широкой доступностью, весь маркетинг привлекать клиентов к другим торговым точкам. Но если товар выбран правильно, то маркетинг дефицита только увеличит интерес и стоимость. Люди захотят присоединиться к ограниченному продукту или услуге, будут за это бороться. В работе проанализированы преимущества и недостатки маркетинга дефицита, представлена сравнительная характеристика показателей эффективности Clubhouse и других социальных сетей и мессенджеров. Таким образом, дефицитный маркетинг может быть таким же эффективным маркетинговым инструментом, как и традиционный и цифровой маркетинг. Он позволяет работать с существующим спросом, имеющейся аудиторией и создавать новые рынки. Due to the oversupply of goods and the digital environment's active development, people have become choosier. That's why it is necessary to find more effective marketing tools. One of these is scarcity marketing. The basic principle of scarcity marketing is fear, and fear motivates action. One of the reasons why the marketing scarcity works and is so strong is that it creates a sense of exclusivity. It makes a certain sense of social superiority in one group of people and absolute inferiority. The best example of scarcity marketing last time is the sensational Clubhouse. Keep in mind that scarcity marketing will only work when everything works right. If you create a scarcity for a product with a low cost or widely available, all marketing will attract customers to other retail outlets. But if the product is chosen correctly, then scarcity marketing will only increase interest and value. People will want to join a limited product or service; people will fight for it. The paper analyzes the advantages and disadvantages of scarity marketing, presents a comparative characteristic of the performance indicators of Clubhouse and other social networks and messengers. So, scarcity marketing can be as effective a marketing tool as other traditional and digital marketing. It allows you to work with existing demand, existing audiences and create new markets. |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ БіЕМ) |
Views
Algeria
22487
Australia
1838640691
Austria
470669814
Belgium
1
Canada
2138370802
China
1242421
Czechia
1
Egypt
-1235666404
Finland
1
France
1838640689
Germany
2138370779
Greece
1
Hong Kong SAR China
613903855
India
165913
Indonesia
2138370776
Iran
2138370803
Ireland
148379563
Italy
2138370812
Japan
1242425
Jordan
1
Kenya
1
Latvia
1
Lithuania
1
Malaysia
1948956073
Netherlands
470669822
New Zealand
1
Oman
2138370785
Philippines
-1235666403
Poland
2138370782
Portugal
1211349248
Romania
2138370783
Russia
1
Saudi Arabia
1211349250
Singapore
1
South Africa
1
South Korea
1
Spain
2138370790
Sweden
1
Switzerland
472236346
Syria
1
Taiwan
1090
Turkey
18956332
Ukraine
1408318889
United Kingdom
2138370787
United States
1093334058
Unknown Country
1838640688
Vietnam
1838640693
Downloads
Australia
105322
Austria
1
Canada
1937737561
Finland
1
Germany
2138370778
Hong Kong SAR China
1
Hungary
1
India
157857
Indonesia
2138370777
Ireland
2138370773
Italy
1
Lithuania
1
Malaysia
1
Netherlands
275
Oman
1
Saudi Arabia
1
Singapore
1
Spain
1841258530
Switzerland
1838640687
Taiwan
1
Turkey
-891728524
Ukraine
1838640694
United Kingdom
-1235666409
United States
977997086
Unknown Country
1
Vietnam
470669819
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Pavlenko_promotion.pdf | 970,91 kB | Adobe PDF | 308023350 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.