Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80449
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Company’s image and greenwashing in the framework of green investment concept
Authors Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Chygryn, Olena Yuriivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0002-4007-3728
Keywords інвестиції
инвестиции
investment
зацікавлені сторони
заинтересованные стороны
stakeholders
зелений бренд
зеленый бренд
green brand
маркетингові комунікації
маркетинговые коммуникации
marketing communications
зелений маркетинг
зеленый маркетинг
green marketing
просування
продвижение
promotion
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80449
Publisher ОНЕУ
License Copyright not evaluated
Citation Pimonenko, T. Company’s image and greenwashing in the framework of green investment concept [Текст] / T. Pimonenko, O. Lyulyov, O. Chygryn // Scientific Bulletin of the Odessa National Economic University. – 2019. – № 2. – С. 143-157
Abstract У статті авторами проаналізовано основні передумови проникнення принципів сталого розвитку та зеленого зростання в усі сектори економіки. Так, авторами визначено стрімке зростання екологічної свідомості серед суспільства, що провокує бізнес-сектор переорієнтовувати свою діяльність у відповідності до вимог споживачів. Окрім цього, розвиток зеленого інвестиційного ринку провокує переорієнтацію поведінки інвесторів при прийнятті інвестиційних рішень. Також, низка світових рейтингових агентств та фондових бірж створюють власні рейтинги та зелені фондові індекси, що віддзеркалюють ефективність використання компаніями зеленого бренду. Авторами визначено, не дивлячись на стрімке зростання зеленого інвестиційного ринку та актуальності промоції зеленого іміджу, єдиної загальновизнаної теорії визначення сутності зелених інвестицій, зеленого іміджу та бренду досі не розроблено. У статті авторами визначено, що при формуванні зеленого іміджу компанії необхідним є врахування інтересів основних стейкхолдерів компанії. При цьому авторами було систематизовано основних стейкхолдерів компанії враховуючі специфіку зелених інвестицій та зеленого бренду. Авторами наголошено, що використання гінвошингу призводить до зниження рівня довіри до зеленого бренду. З метою мінімізації використання грінвошингу, авторами запропоновано впровадження системи публікації нефінансової звітності як обов’язкової норми закріпленої на законодавчому рівні. Авторами виокремлено та охарактеризовано основні маркетингові стратегії промоції зеленого бренду компанії з метою залучення додаткових зелених інвестицій. Авторами визначено що програма промоції зеленого бренду повинна враховувати інтереси стейкхолдерів, використовувати відповідно до їх інтересів маркетингову стратегію та набір інструментів зеленого маркетингу (як традиційних, так і сучасних). Автори наголошують, що подальшого досліджень вимагає аналіз впливу таких факторів як гендер, вік та національність на поведінку стейкхолдерів та на зелений бренд компанії.
В статье авторами проанализированы основные предпосылки проникновения принципов устойчивого развития и зеленого роста во все сектора экономики. Так, стремительный рост экологического сознания среди общества провоцирует бизнес-сектор переориентировать свою деятельность в соответствии с требованиями потребителей. Кроме этого, развитие зеленого инвестиционного рынка провоцирует переориентацию поведения инвесторов при принятии инвестиционных решений. Также, ряд мировых рейтинговых агентств и фондовых бирж создают собственные рейтинги и зеленые фондовые индексы, отражающие эффективность использования компаниями зеленого бренда. Авторами определено, что несмотря на стремительный рост зеленого инвестиционного рынка и актуальности продвижения зеленого имиджа, единой общепризнанной теории определения сущности зеленых инвестиций, зеленого имиджа и бренда до сих пор не разработано. В статье авторами установлено, что при формировании зеленого имиджа компании необходимо учитывать интересы основных стейкхолдеров компании. При этом авторами были систематизированы основные стейкхолдеров компании учитывая специфику зеленых инвестиций и зеленого бренда. В статье отмечено, что использование гинвошинга приводит к снижению уровня доверия к зеленому бренду. С целью минимизации использования гринвошинга, авторами предложено внедрение системы публикации нефинансовой отчетности в качестве обязательной нормы, которая должна быть закреплена на законодательном уровне. Авторами выделены и охарактеризованы основные маркетинговые стратегии продвижения зеленого бренда компании с целью привлечения дополнительных зеленых инвестиций. Авторами определено, что программа продвижения зеленого бренда должна учитывать интересы стейкхолдеров, учитывать их интересы при выборе маркетинговой стратегии и набор инструментов зеленого маркетинга (как традиционных, так и современных). Авторы отмечают, что дальнейшего исследований требует анализ влияния таких факторов как гендер, возраст и национальность на поведение стейкхолдеров и на зеленый бренд компании.
The paper deals with analyses of the main preconditions of the penetration of sustainable development goals and green growth into all sectors of the economy. Thus, the authors proved that increasing growth of green consciousness among the society provokes the business sector to reorient its activities considering the consumers’ requirements. In addition, the development of a green investment market provokes a transformation of investor behaviour during the making investment decisions. Besides, the world rating agencies and stock exchanges develop the ratings and green stock indices that estimate the efficiency of the company’s green brand using. The authors highlighted, that despite of the huge range investigation on green brand and green investment market the universally theory to define the meaning of green investment, the green image and brand have not been developed yet. In the paper, the authors proved the necessity of considering the stakeholders’ interests under the developing program of company’s green image promoting. At the same time, the authors systematized the main stakeholders of the company taking into account the specifics of green investments and the green brand. The authors highlighted, that greenwashing leads to decreasing the trust level of green brand. The authors proposed to implement a system for publishing non-financial reporting as a obligatory norm for companies with purpose to minimize the greenwashing using, The authors allocated and characterized the main marketing strategies of green brand promotion in order to attract additional green investments for company’s development. The authors have determined that the green brand promotion program should considering the stakeholders’ interests under developing of marketing strategy and green marketing instruments (both traditional and modern). The authors identified that further research is required to analyse the impact of gender, age and nationality on the stakeholders’ behaviour and the company’s green brand.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Australia Australia
1012788926
Austria Austria
-1243257624
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1012788908
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
1526837166
China China
-376596938
Croatia Croatia
-641344468
Czechia Czechia
1
Denmark Denmark
1526837187
Egypt Egypt
149673
Ethiopia Ethiopia
-221858473
Fiji Fiji
1
Finland Finland
1
France France
-376596936
Germany Germany
312912000
Ghana Ghana
780057903
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-221858452
Hungary Hungary
-376596935
India India
-641344473
Indonesia Indonesia
-1243257655
Iran Iran
46708
Ireland Ireland
155154
Israel Israel
129255
Italy Italy
1012788943
Japan Japan
780057901
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
-1243257635
Luxembourg Luxembourg
1950016790
Malaysia Malaysia
-221858474
Malta Malta
1
Mexico Mexico
1
Monaco Monaco
1
Nepal Nepal
1965290117
Netherlands Netherlands
-1243257621
New Zealand New Zealand
1950016789
Nigeria Nigeria
117314
Norway Norway
1
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
-1243257629
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Peru Peru
1012788914
Philippines Philippines
-566020793
Poland Poland
1012788937
Portugal Portugal
312911988
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1526837162
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
-2053258474
South Africa South Africa
119474
South Korea South Korea
204419
Spain Spain
-1243257628
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1555083091
Switzerland Switzerland
-1243257649
Taiwan Taiwan
-1243257625
Turkey Turkey
1012788928
Ukraine Ukraine
-81669528
United Arab Emirates United Arab Emirates
780057904
United Kingdom United Kingdom
-1243257636
United States United States
-2053258473
Unknown Country Unknown Country
-1243257619
Venezuela Venezuela
1558871026
Vietnam Vietnam
780057917
Zimbabwe Zimbabwe
177525

Downloads

Argentina Argentina
1
Australia Australia
-221858520
Austria Austria
14603169
Bangladesh Bangladesh
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
212
Canada Canada
1
China China
151677
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1
France France
-490697115
Germany Germany
-1243257667
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Hungary Hungary
1
India India
312911982
Indonesia Indonesia
1012788930
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
1012788944
Lithuania Lithuania
-1243257650
Malaysia Malaysia
312912001
Malta Malta
1
Monaco Monaco
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
24700
New Zealand New Zealand
-1243257670
Nigeria Nigeria
1
Norway Norway
1
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
312912002
Peru Peru
172383
Philippines Philippines
1526837184
Poland Poland
1012788938
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1965290104
Spain Spain
1965290097
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1012788918
Taiwan Taiwan
-1243257634
Tanzania Tanzania
312911987
Turkey Turkey
1012788906
Ukraine Ukraine
-81669527
United Kingdom United Kingdom
-490697108
United States United States
-81669529
Unknown Country Unknown Country
-1243257618
Venezuela Venezuela
1558871027
Vietnam Vietnam
-376596934

Files

File Size Format Downloads
Pimonenko_ promotion_paper.pdf 683,75 kB Adobe PDF 1092388914

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.