Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/9542
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Стенд Калашника І.Г. для вивчення взаємозв'язку фізичних величин та одиниць їх вимірювання
Authors Kalashnyk, Ivan Hryhorovych
Калашник, Михайло Іванович
ORCID
Keywords фізична величина
вимірювання
Type Patent
Date of Issue 2008
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/9542
Publisher Державне підприємство "Український інститут промислової власності" (УКРПАТЕНТ)
License
Citation Пат. 32578 Україна, МПК6 G09B 23/18. Стенд Калашника І.Г. для вивчення взаємозв'язку фізичних величин та одиниць їх вимірювання / І.Г. Калашник, М.І. Калашник (Україна); заявник та патентовласник Сумський держ. ун-т - № u200714076; заявл. 14.12.2007; опубл. 26.05.2008, Бюл. № 10.
Abstract Cтенд для вивчення взаємозв’язку фізичних величин та одиниць їх вимірювання дозволяє при застосуванні дев’яти кольорів фарб (семи - для основних величин та їх одиниць і двох - для додаткових) зробити його більш наочним і доступним для розуміння, розкрити зв’язок одиниці виміру будь-якої похідної фізичної величини з одиницями виміру основних і додаткових величин, доповнити характеристики фізичних величин повною фізичною назвою одиниць виміру, проводити змагання серед учнів на кількість і швидкість надання повних характеристик фізичних величин і їх взаємозв’язків з іншими величинами. Використання стенда забезпечить розширення дидактичних можливостей, підвищення ефективності використання стенда та якості навчального процесу. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/9542
Cтенд для изучения взаимосвязи физических величин и единиц их измерения дает возможность при применении девяти цветов красок (семи - для основных величин и их единиц и двух - для дополнительных) сделать его более наглядным и доступным для понимания, раскрыть связь единицы измерения любой производной физической величины с единицами измерения основных и дополнительных величин, дополнить характеристики физических величин полным физическим названием единиц измерения, проводить соревнование среди учеников на количество и скорость предоставления полных характеристик физических величин и их взаимосвязей с другими величинами. Использование стенда обеспечивает расширение дидактических возможностей, повышение эффективности использования стенда и качества учебного процесса. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/9542
Stand for study of interrelation of physical values and units of measurement of those makes it possible at use of nine colors (seven – for main values and units of those and two – for additional ones) to make it more visual and easy for understanding, to disclose connection of measuring unit of any derivative physical value with units for measurement of main and additional values, to add to characteristics of physical values complete physical name of units of measurement, to carry out competitions among students on number and rate of giving complete characteristics of physical values and interrelations of those with other values. Use of the stand provides increase of didactic possibilities, increase of effectiveness of use of the stand and quality of educational process. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/9542
Appears in Collections: Патенти

Views

China China
1
Germany Germany
641
Greece Greece
1
Ireland Ireland
152345
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
8
Russia Russia
67
Sweden Sweden
1
Turkey Turkey
10
Ukraine Ukraine
1334793
United Kingdom United Kingdom
681910
United States United States
3997868
Unknown Country Unknown Country
1334792

Downloads

China China
3
Estonia Estonia
1
Germany Germany
642
Lithuania Lithuania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
3997868
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
7502439
Unknown Country Unknown Country
391

Files

File Size Format Downloads
32578.pdf 256,49 kB Adobe PDF 11501347

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.