Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94179
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title EU international educational projects: features of implementation and economy effectiveness
Other Titles Міжнародні освітні проєкти ЄС: особливості реалізації та економічна ефективність
Authors Tarasenko, V.S.
ORCID
Keywords освітній міжнародний проект
educational international project
erasmus+
ефективність
effectiveness
рівень успішності
rate of success
ЄС
EU
Україна
Ukraine
рекомендації
recommendations
навички
skills
ринок праці
labour market
координація
coordination
Type Masters thesis
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94179
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Tarasenko V. S. EU international educational projects: features of implementation and economyc effectiveness : master's degree work : specialty 292 - international economic relations / research advisor Yu. M. Petrushenko. Sumy : Sumy State University, 2023. 54 p.
Abstract Метою даної роботи є визначення особливостей реалізації та економічної ефективності міжнародних освітніх проектів ЄС. Завданнями роботи є - Визначити особливості реалізації та оцінки міжнародних освітніх проектів ЄС реалізації та оцінювання; - Оцінити програму Еразмус+ 2015-2020 в ЄС та Україні; - Сформувати рекомендації щодо покращення впливу програми Еразмус+ в Україні на 2021-2020 рр. в Україні на 2021-2027 рр. Для досягнення поставленої мети і завдань було використано такі наукові методи дослідження: систематизації та узагальнення (при теоретичному обґрунтуванні - напрямів оцінювання міжнародних освітніх проєктів ЄС), порівняння (при процесі оцінювання впливу програми Еразмус+ в ЄС та чинників ефективності проектів Еразмус+), порівняння (у процесі оцінювання впливу програми Еразмус+ на ефективності проектів Еразмус+ в Україні), кореляційно-регресійний аналіз (при оцінці впливу програми Еразмус+ в ЄС та чинників ефективності проектів Еразмус+ в Україні), динамічний аналіз (при оцінці залежності результативності проектів Еразмус+ в Україні від кількості поданих заявок), порівняння (при оцінці впливу програми Еразмус+ в України від кількості поданих заявок та середнього показника успішності, програмування (при формуванні рекомендацій щодо покращення результативності Програми Еразмус+ в Україні на 2021-2021 рр.) в Україні на 2021-2027 рр.)
The purpose of this work is to identify the features of implementation and economic effectiveness EU international educational projects. Objectives of this work are: - To define features of EU international educational projects implementation and assessment; - To assess Erasmus+ Programme 2015-2020 in EU and Ukraine; - To form recommendations of improving impact of Erasmus+ Programme in Ukraine, 2021-2027. To achieve this goal and objectives there were used following scientific methods of research: systematization and generalization (by theoretical justification - directions of EU international educational projects assessment), comparison (in the process of estimation impact Erasmus+ Programme in EU and factors of effectiveness Erasmus+ projects in Ukraine), correlation-regression analysis, dynamic analysis (foe estimation dependence effectiveness Erasmus+ projects in Ukraine depend on number of submitted applications and average rate of success, programming (during forming recommendations of improving impact of Erasmus+ Programme in Ukraine, 2021-2027)
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
18
Japan Japan
1
Ukraine Ukraine
2
United States United States
12

Downloads

Turkey Turkey
1
United States United States
16

Files

File Size Format Downloads
Tarasenko_mag_rob.pdf 529,87 kB Adobe PDF 17

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.