Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93802
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Environmental Sustainability within Attaining Sustainable Development Goals: The Role of Digitalization and the Transport Sector
Authors Kwilinski, Aleksy  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6318-4001
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
Keywords sustainable development
green growth
green transport
green cities
сталий розвиток
зелене зростання
зелений транспорт
зелені міста
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93802
Publisher MDPI
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Kwilinski, A.; Lyulyov, O.; Pimonenko, T. Environmental Sustainability within Attaining Sustainable Development Goals: The Role of Digitalization and the Transport Sector. Sustainability 2023, 15, 11282. https://doi.org/10.3390/ su151411282.
Abstract Accepting sustainable development goals leads to the reorientation of all sectors at all levels. The European Union (EU) actively accepts a vast range of policies to achieve environmental sustainability due to declining carbon dioxide emissions. Within the Green Deal Policy, and in particular the Fit for 55 packages, the EU declared ambitious goals to reduce carbon dioxide emissions by at least 55% from the transport industry by 2030 and 100% by 2035. These goals require introducing appropriate digital technologies into the ecologically friendly functioning of the transport sector to attain sustainable development. This paper aims at analyzing the impact of digitalization on environmental sustainability by providing an effective transport sector that functions with minimum environmental degradation. The object of research is the EU countries for the period 2006–2020. This study applies the panel-corrected standard errors technique to achieve the paper’s aims. The findings allow us to conclude that digitalization is conducive to environmental sustainability. Thus, digital inclusion, the input of the IT sector to GDP, and e-commerce have direct negative and statistically significant linear effects on carbon dioxide emissions. Growth of digital inclusion, input of the IT sector to GDP, and enterprises with web sales by one point allow for decreasing CO2 emissions by 0.136, 2.289, and 0.266, respectively. However, key enablers and digital public services for citizens have a nonlinear, statistically significant impact on carbon dioxide emissions. The findings could be the basis for upgrading incentive policies for reducing carbon dioxide emissions.
Прийняття цілей сталого розвитку призводить до переорієнтації всіх секторів на всіх рівнях. Європейський Союз (ЄС) активно впроваджує широкий спектр політик, спрямованих на досягнення екологічної стійкості за рахунок скорочення викидів вуглекислого газу. В рамках політики "Зеленого курсу", і зокрема пакетів "Fit for 55", ЄС задекларував амбітні цілі щодо скорочення викидів вуглекислого газу транспортною галуззю щонайменше на 55% до 2030 року та на 100% до 2035 року. Ці цілі вимагають впровадження відповідних цифрових технологій в екологічно безпечне функціонування транспортного сектору для досягнення сталого розвитку. Метою цієї роботи є аналіз впливу цифровізації на екологічну стійкість шляхом забезпечення ефективного транспортного сектору, який функціонує з мінімальною деградацією навколишнього середовища. Об'єктом дослідження є країни ЄС за період 2006-2020 років. Для досягнення поставленої мети в роботі застосовано метод панельних скоригованих стандартних помилок. Отримані результати дозволяють зробити висновок, що цифровізація сприяє екологічній стійкості. Так, цифрова інклюзія, внесок ІТ-сектору у ВВП та електронна комерція мають прямий негативний і статистично значущий лінійний вплив на викиди двоокису вуглецю. Зростання цифрової інклюзії, внеску ІТ-сектору у ВВП та підприємств з інтернет-продажами на один пункт дозволяє зменшити викиди CO2 на 0,136, 2,289 та 0,266 відповідно. Однак ключові стимули та цифрові державні послуги для громадян мають нелінійний, статистично значущий вплив на викиди вуглекислого газу. Отримані результати можуть стати основою для вдосконалення політики стимулювання скорочення викидів вуглекислого газу.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
5
United States United States
8

Downloads

United States United States
15

Files

File Size Format Downloads
Kwilinski_sustainable_development.pdf 315,1 kB Adobe PDF 15

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.