Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93499
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Метод лексико-граматичних відео-проєктів як засіб активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови
Other Titles The method of lexical and grammatical video projects of students as a means of activiting of students’ cognitive and creative independence in english language classes
Authors Mikhno, Svitlana Vasylivna  
Symonenko, Nataliia Oleksandrivna  
Plokhuta, Tetiana Mykolaivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-8307-1028
http://orcid.org/0000-0003-2994-3574
http://orcid.org/0000-0002-8106-7367
Keywords метод проєктів
project method
відеометод
video method
пізнавально-творча самостійність студентів
cognitive and creative independence of students
особливі умови навчання
special conditions of study
англійська мова
English
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93499
Publisher Льотна академія Національного авіаційного університету
License In Copyright
Citation Міхно С. В., Симоненко Н. О., Плохута Т. М. Метод лексико-граматичних відео-проєктів як засіб активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови // Науковий вісник Льотної академії. Серія : Педагогічні науки. 2023. Вип 13. С. 101−108. DOI: 10.33251/2522-1477-2023-13-101-108
Abstract У статті обґрунтувано методику та представлено практичний досвід використання методу лексико-граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови, уточнено термін «метод лексико-граматичних відео проєктів», окреслено основні вимоги до його успішної реалізації. Автори визначають специфіку використання методу лексико-граматичних відео проєктів щодо активізації самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання, воєнного стану зокрема. Наголошується на ефективності методу щодо удосконалення освітнього процесу в умовах цифровізації. Методи дослідження: аналіз, синтез, узагальнення інформації стосовно досліджуваної проблеми, педагогічне спостереження, аналіз та представлення практичного досвіду використання методу лексико граматичних відео-проєктів як засобу активізації пізнавально-творчої самостійності студентів на заняттях з англійської мови в особливих умовах навчання.
The article substantiates the methodology and presents the practical experience of using the method of lexical and grammatical video projects as a means of activating the cognitive and creative independence of students in English language classes. The term «method of lexical-grammatical video projects» is clarified, and the main requirements for its successful implementation are outlined. The authors determine the specifics of using the method of lexical and grammatical video projects for the activation of students’ independence in English language classes in special conditions of study, in particular, the state of war. Research methods: analysis, synthesis, generalization of information related to the researched problem, pedagogical observation, analysis and presentation of practical experience. The method of students’ lexical and grammatical video projects involves students creating their own completed creative educational products using multimedia tools in English classes. The method of lexical-grammatical video projects is defined as a set of certain actions, ideas, a certain range of lexical units and grammar structures on the topic, the purpose of which is to create a video clip. The main requirements for its effective use in order to activate the cognitive and creative independence of students in foreign language classes: a list of a clearly defined number of lexical units and grammar structures from which the student chooses a certain number to use; minimized technical work on video editing; a carefully thought-out concept before the start of shooting; mandatory presentation of videos; giving students freedom of choice while working at the projects. This method ensures: individualization of education, development of cognitive and creative independence of students, visualization of educational material, motivation to studying, deeper immersion in the object of cognition, consolidation of learned lexical units and grammar structures, development of artistic skills, creativity, cognitive and creative independence, digital literacy, opportunities for self-expression, increased academic progress.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Ukraine Ukraine
22
United States United States
8

Downloads

France France
1
Ukraine Ukraine
14
United States United States
13

Files

File Size Format Downloads
MIkhno_method.pdf 377,13 kB Adobe PDF 28

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.