Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93146
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Smart Luxury Shoppers’ Behaviour in China: Omni-Channel Perspectives of Gen Y Consumers
Other Titles Поведінка розумних шоперів у сфері розкоші в Китаї: омні-канальні комунікації покоління Y
Authors Oe, H.
Yamaoka, Y.
ORCID
Keywords товари розкоші
омні-канал
електронне середовище економічних послуг
споживачі покоління Y
структурні рівняння
luxury fashion goods
omnichannel
e-servicescape
Gen Y consumers
structural equation modelling
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/93146
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Oe, H., & Yamaoka, Y. (2023). Smart Luxury Shoppers’ Behaviour in China: Omni-Channel Perspectives of Gen Y Consumers. Marketing and Management of Innovations, 14(3), 176–187. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.3-16
Abstract Це дослідження аналізує споживчу поведінку китайських споживачів покоління Y щодо товарів розкоші в контексті омні-канальних комунікацій. Традиційно споживачі віддавали перевагу придбанню товарів в магазинах для товарів розкоші через можливість відчути продукт та оцінити його якість під час прийняття рішення. Однак пандемія коронавірусу COVID-19 трансформував споживчу поведінку. Наразі споживачі приймають складні рішення та використовують різні канали, включаючи онлайн-платформи. За допомогою набору даних сформованого із результатів опитування 354 респондентів, це дослідження використовує кількісний аналіз та структурні рівняння для виявлення факторів, що впливають на прийняття рішення щодо придбавання товарів розкоші китайськими споживачами покоління Y. Дослідження показує, що споживачі товарів розкоші покоління Y надають перевагу зручності та перевагам каналу комунікації. Вони також акцентують увагу на обміні інформацією та залученості до спільноти, сприяючи поширенню спільного досвіду на платформах роздрібної торгівлі у секторі розкоші. Слід зазначити, що це суперечить попереднім висновкам щодо переваги офлайн-каналів. Загалом це дослідження виявляє тенденцію в поведінці, коли технологічно освічена молодь проявляє ознаки взаємопов'язаного ринку. Вони надають перевагу зручності та взаємопідтримці через обмін інформацією в спільноті товарів розкоші, незалежно від цінової категорії товару. Сформовані рекомендації та результати дослідження можуть бути корисними для маркетологів та дослідників, які вивчають просування товарів розкоші на ринку. Крім того, результати дослідження можуть бути використані при побудові маркетингової стратегії розвитку онлайн-платформ для промоції товарів розкоші.
This study examines luxury goods purchasing behaviour among Chinese Generation Y consumers in the omni-channel retail context. Traditionally, in-store purchases were favoured for luxury items due to the tactile experience and quality assessment during decision-making. However, the unprecedented impact of COVID-19 has transformed consumer behaviour. People now navigate complex decisions, embracing various channels, including online platforms. With a dataset of 354 survey responses, this study employs quantitative analysis and structural equation modelling to uncover the factors influencing Chinese Generation Y consumers' purchasing choices. The findings reveal that Generation Y luxury shoppers prioritise convenience and channel benefits. They also emphasise information sharing and community engagement, fostering shared experiences on retail platforms. Interestingly, this contradicts previous findings favouring offline channels such as webrooming. Ultimately, this study uncovers a behavioural trend where tech-savvy young consumers exhibit characteristics indicative of an interconnected marketplace. They prioritise convenience and mutual support through shared information in the luxury goods community, regardless of the item's price tag. These insights provide valuable resources for marketers and researchers navigating luxury goods promotion. As online purchasing behaviours continue to evolve, these findings facilitate impactful discussions and informed strategies within the dynamic luxury market.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
21900
Belgium Belgium
5857
Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
1514
Germany Germany
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
104
Hungary Hungary
1
India India
5454157
Ireland Ireland
203356644
Japan Japan
227713
Malaysia Malaysia
742180
Philippines Philippines
97
Sri Lanka Sri Lanka
94
Taiwan Taiwan
742194
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1
United Kingdom United Kingdom
19590053
United States United States
1357787816
Unknown Country Unknown Country
1519
Vietnam Vietnam
742198

Downloads

Australia Australia
1
Austria Austria
50
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
799
France France
806
Germany Germany
805
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
5454158
Indonesia Indonesia
95
Iran Iran
100
Italy Italy
1
Japan Japan
21951
Malaysia Malaysia
742177
Netherlands Netherlands
101
Norway Norway
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1
United Kingdom United Kingdom
82
United States United States
1126901582
Vietnam Vietnam
5454159

Files

File Size Format Downloads
Oe_mmi_3_2023.pdf 612,17 kB Adobe PDF 1138576877

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.