Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92386
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Design and Analysis of Energy Transition in Hybrid Electric Vehicle Power Train Systems
Other Titles Розробка та аналіз процесів перетворення енергії в гібридних системах трансмісії електромобілів
Authors Usha, S.
Geetha, P.
Manimaran, A.
Parasuraman, S.
Karthika, T.
Selvan, S.
Kumutha, D.
ORCID
Keywords електромобіль
перетворювач
контролер
electric vehicle
converter
controller
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92386
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Usha S, Geetha P, A. Manimaran, et al., J. Nano- Electron. Phys. 15 No 3, 03008 (2023) DOI: https://doi.org/10.21272/jnep.15(3).03008
Abstract Електрифікований силовий агрегат є важливим компонентом усіх цих систем електромобіля. За допомогою силових напівпровідникових продуктів і інтелектуальних мікросхем управління можна оптимізувати багато цілей одночасно для зниження системних витрат, більшої щільності потужності, більш ефективних програм і модульних систем. У поточних дослідженнях гібридний електричний транспортний засіб (HEV) моделюється та моделюється за допомогою середовища MATLAB - Simulink. Пропонується обговорення найпопулярніших структур для реалізації ГЕВ. Електричний силовий двигун, електронні перетворювачі енергії та пристрої для накопичення енергії зазвичай наводяться як частина кількох процесів моделювання. Наведено найбільш важливі результати електричного та механічного моделювання, які визначили HEV. Мета даної статті полягала в запропонуванні ефективного руху дросельної заслінки, 0% похибки стабільної швидкості та підтримування швидкості транспортного засобу. Порівняльні дослідження проводяться для визначення переваг оптимального підходу до керування для підвищення економії палива, зменшення забруднення та зниження витрат на виробництво.
The electrified powertrain is the essential component of all these electric car systems. With the help of our power semiconductor products and intelligent control ICs, it is possible to optimize many targets simultaneously for lower system costs, higher power densities, more effective applications, and modular systems. A hybrid electric vehicle (HEV) is modeled and simulated using the MATLAB – Simulink environment in current research. A discussion of the most popular structures for realizing HEVs is suggested. An electric power motor, electronic power converters, and devices for energy storage are routinely given as part of several modeling processes. The most significant electrical and mechanical modeling results that defined the HEVs are given. This modeling approach is highly beneficial and appropriate for explaining power and automotive electronics. In this research article, the design goal is to offer efficient throttle movement, 0 % steady-state speed error, and to maintain a Selected Vehicle (SV) speed. Comparison research is conducted to determine the superiority of the optimal control approach to enhance fuel economy, decrease pollution, maximize driving safety, and lower manufacturing costs. The maximum power proposed in the hybrid electric vehicle train is 35,000 Watts, higher compared to the existing system of 32,000 Watts.
Appears in Collections: Журнал нано- та електронної фізики (Journal of nano- and electronic physics)

Views

Bangladesh Bangladesh
1
India India
522
Italy Italy
5
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1
United Kingdom United Kingdom
131
United States United States
3618
Unknown Country Unknown Country
524

Downloads

China China
3617
India India
1
Ukraine Ukraine
520
United States United States
3617
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Usha_jnep_3_2023.pdf 363,12 kB Adobe PDF 7756

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.