Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92335
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Misconduct Impeding Good Governance in The South African Public Service
Authors Maile, K.V.
Vyas-Doorgapersad, S.
ORCID
Keywords корупція
orruption
належне врядування
good governance
інституційні причини
institutional causes
неправомірна поведінка
misconduct
якісний настільний аналіз
qualitative desktop analysis
державна служба
public service
Південна Африка
South Africa
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92335
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Maile, K.V., & Vyas-Doorgapersad, S. (2023). Misconduct Impeding Good Governance in The South African Public Service. Business Ethics and Leadership, 7(2), 9-17. https://doi.org/10.21272/bel.7(2).9-17.2023.
Abstract Це дослідження має на меті вивчити корупцію як форму неправомірної поведінки, зафіксовану на державній службі Південної Африки в цілому. Систематичний аналіз літературних джерел і методів вирішення проблеми неправомірної поведінки показує, що існують причини для неправомірних дій, які перешкоджають належному врядуванню та ефективному управлінню державним сектором. Причини можуть бути соціально-економічними, політичними та інституційними. У статті чітко досліджуються інституційні причини неналежної поведінки на державній службі. У цьому дослідженні підкреслюється, що заохочення належного управління на державній службі Південної Африки залишатиметься складним, якщо повсякденні випадки правопорушень і корупції не розглядатимуться належним чином, що робить цю наукову проблему актуальною для вирішення. Дослідження в статті здійснюється в такому порядку: описується концептуальна основа державної служби Південної Африки, після чого йде обговорення контекстуальної основи та детальний розгляд інституційних причин корупції. Корупція розглядається як різновид протиправних дій, які можуть перешкоджати доброму врядуванню на державній службі. Концептуальний аналіз та аналіз документів були методологічними інструментами, використаними в процедурах дослідження. Настільний огляд доступної літератури та офіційного законодавства та нормативних документів, необхідних для дослідження, включено до методологічних інструментів процедур дослідження. Корупція як неправомірна поведінка аналізується контекстуально за допомогою підходів якісного дослідження. Результати показують, що в кожній організації та департаменті державного управління є непокірливі елементи, які протистоять порядку влади та політиці через розбіжності у поглядах чи поглядах, і якщо не вжити запобіжних чи реакційних заходів, управління може бути скомпрометовано. У висновку статті містяться пропозиції щодо модифікації політики та заходів для виправлення ситуації з урахуванням обставин Південної Африки. Незважаючи на те, що корупція не є новою проблемою, необхідно постійно обговорювати та залучати зацікавлені сторони, щоб розробити рішення, що відповідають конкретній країні.
This study aims to explore corruption as a form of misconduct recorded in the South African public service in general. The systematic analysis of literary sources and methods for addressing the misconduct issue suggests that there are reasons for the wrongdoing that impede good governance and hinder efficient public sector governance. The reasons could be socio-economic, political, and institutional. The article explicitly explores institutional reasons for misconduct in public service. This study emphasises that encouraging good governance in the South African public service would remain difficult if the everyday occurrences of wrongdoing and corruption are not properly handled, making this scientific problem decision-relevant. The investigation in the article is carried out in the following order: the conceptual framework of the South African public service is described, followed by a discussion of the contextual framework and a detailed examination of the institutional reasons for corruption. Corruption is examined as a kind of wrongdoing that may obstruct good governance in the public service. Conceptual and document analysis were the methodological tools used in the study procedures. A desktop review of the available literature and the official legislation and regulatory papers necessary for the research are included in the methodological instruments of the research procedures. Corruption as misconduct is contextually analysed using qualitative research approaches. The results show that in every organisation and department of public administration are recalcitrant elements that oppose the order of authority and policy due to differences of opinion or outlook, and if no precautionary or reactionary measures are taken, management may be compromised. The article’s conclusion makes suggestions for policy modifications and remedial actions tailored to South Africa’s circumstances. Although corruption is not a new problem, there has to be continual discussion and involvement between stakeholders in order to develop solutions that are country-specific.
Appears in Collections: Business Ethics and Leadership (BEL)

Views

Ireland Ireland
6
Singapore Singapore
1
South Africa South Africa
52
Ukraine Ukraine
863
United Kingdom United Kingdom
431
United States United States
3571
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Bahrain Bahrain
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
59
Ghana Ghana
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
31
South Africa South Africa
58
Ukraine Ukraine
2214
United States United States
4926

Files

File Size Format Downloads
Maile_bel_2_2023.pdf 356,32 kB Adobe PDF 7293

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.