Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92180
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Contemporary Challenges for Higher Education Applicants in Ukraine: A Philosophical and Attitudinal Aspect
Authors Luk`ianykhin, Vadym Oleksandrovych  
Gumennykova, T.
Ruda, O.
Moskalenko, O.
Bader, S.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-7436-6836
Keywords вища освіта
higher education
глобальні виклики
global challenges
навчальний процес
educational process
філософський аспект
philosophical aspect
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92180
Publisher Journal of Higher Education Theory and Practice
License Copyright not evaluated
Citation Lukianykhin, V., Gumennykova, T., Ruda, O., Moskalenko, O., & Svitlana, B. (2023). Contemporary Challenges for Higher Education Applicants in Ukraine: A Philosophical and Attitudinal Aspect. Journal of Higher Education Theory and Practice, 23(8). https://doi.org/10.33423/jhetp.v23i8.6075.
Abstract Сучасні соціокультурні умови суттєво впливають на зміни та перетворення в системі освіти України. Ціннісний вимір освіти констатує зниження всіх показників, що впливають на кількісну та якісну сторони освіти. Метою статті є аналіз педагогічних (організаційно-виховних, методичних і дидактичних) проблем української освіти. Методологія дослідження ґрунтується на загальнонауковому, науково-педагогічному та філософському методах визначення показників якості вищої освіти. Тому сучасні виклики системи вищої освіти України вимагають акумулювання зусиль усіх учасників освітнього процесу (викладачів, студентів, адміністраторів) для подолання негативних впливів на якість освіти.
Modern socio-cultural conditions significantly affect changes and transformations in the education system of Ukraine. The value dimension of education states a decrease in all indicators affecting the quantitative and qualitative aspects of education. The purpose of the article is the analysis of pedagogical (organizational and educational, methodical and didactic) problems of Ukrainian education. The research methodology is based on general scientific, scientific-pedagogical and philosophical methods of determining quality indicators of higher education. Therefore, the modern challenges of the higher education system of Ukraine require the accumulation of efforts of all participants in the educational process (teachers, students, administrators) to overcome the negative effects on the quality of education.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
2321
United Kingdom United Kingdom
111
United States United States
6576
Unknown Country Unknown Country
818

Downloads

India India
1
Indonesia Indonesia
1
Lithuania Lithuania
2319
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
6574
United States United States
6575
Unknown Country Unknown Country
819

Files

File Size Format Downloads
Lukianykhin_higher_education.pdf 221,25 kB Adobe PDF 16290

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.