Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91588
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Changes in the Competitive Environment and Their Evaluation in the Context of COVID-19: A Case Study
Authors Tu, Yu-Xia
Gaidelys, Vaidas
Čiutienė, Rūta
Žigienė, Gerda
Kovalov, Bohdan Leonidovych  
Jucevičienė, Rita
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1900-4090
Keywords ковід-19
ковид-19
COVID-19
конкурентний продукт
конкурентный продукт
competitive product
оцінювання
оценка
evaluation
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91588
Publisher MDPI
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Tu, Y.-X.; Gaidelys, V.; Čiutienė, R.; Žigienė, G.; Kovalov, B.; Jucevičienė, R. Changes in the Competitive Environment and Their Evaluation in the Context of COVID-19: A Case Study. Sustainability 2023, 15, 2664. https://doi.org/10.3390/su15032664
Abstract Оцінюючи конкурентне середовище в контексті пандемії, слід враховувати глобальний масштаб пандемії, оскільки всі продукти, пов’язані з управлінням COVID-19, не мають регіональної конкуренції, а швидше переходять до глобальної конкуренції та конкурують із подібними продуктами чи замінниками. Слід зазначити, що до її спалаху не було продуктів, призначених для боротьби з пандемією. Навіть із початком пандемії було розроблено не так багато спеціалізованих продуктів, за винятком деяких загальних заходів захисту. Однак за два роки після початку пандемії на ринку з’явилися конкурентоспроможні продукти, призначені для боротьби з COVID-19. Глобальні масштаби пандемії автоматично створили всесвітній попит на таку продукцію, що призводить до глобального зсуву конкурентоспроможності. У результаті змінюється конкурентне середовище для продуктів, призначених для боротьби з COVID-19. Мета дослідження: оцінити конкурентоспроможну продукцію — сучасне та роботизоване обладнання для дезінфекції приміщень — наявну на ринку та розроблену. Завдання дослідження: розробити методику оцінки конкурентоспроможної продукції та вибрати критерії та методи оцінки; оцінити конкурентоспроможну продукцію за її функціональністю та технічними характеристиками; а також досліджувати канали та методи, що використовуються для виведення конкурентоспроможних продуктів на ринок, і аналізувати передову практику.
При оценке конкурентной среды в условиях пандемии необходимо учитывать глобальный масштаб пандемии, поскольку все продукты, связанные с управлением COVID-19, не имеют региональной конкуренции, а скорее сразу переключаются на глобальную конкуренцию и конкурируют с аналогичными продуктами или заменителями. Следует отметить, что до ее вспышки не было продуктов, предназначенных для борьбы с пандемией. Даже с началом пандемии было разработано не так много специализированных продуктов, кроме некоторых средств общей защиты. Однако уже через два года после начала пандемии на рынке появились конкурентоспособные продукты, предназначенные для борьбы с COVID-19. Глобальные масштабы пандемии автоматически создали мировой спрос на такие продукты, что приводит к глобальному сдвигу в конкурентоспособности. В результате меняется конкурентная среда для продуктов, предназначенных для борьбы с COVID-19. Цель исследования: оценить конкурентоспособную продукцию — современное и роботизированное оборудование для дезинфекции помещений — представленное на рынке и разрабатываемое. Задачи исследования: Разработать методику оценки конкурентоспособной продукции и выбрать критерии и методы оценки; оценить конкурентоспособные продукты с точки зрения их функциональности и технических характеристик; и изучить каналы и методы, используемые для запуска конкурентоспособных продуктов на рынок, и провести анализ передовой практики.
When evaluating the competitive environment in the context of the pandemic, the pandemic’s global scale must be considered, since all products related to COVID-19 management have no regional competition but rather immediately switch to global competition and compete with similar products or substitutes. It should be noted that no products intended for managing the pandemic were available before its outburst. Even with the onset of the pandemic, not many specialized products, except for some general protection measures, were developed. However, in the two years after the pandemic began, competitive products intended for managing COVID-19 emerged into the market. The global scale of the pandemic automatically created worldwide demand for such products , which leads to a global shift in competitiveness. As a result, the competitive environment for products intended to manage COVID-19 is changing. Research purpose: To evaluate the competitive products — modern and robotized indoor disinfection equipment — available in the market and those under development. Research objectives: To develop a methodology for evaluating the competitive products and to select evaluation criteria and methods; to evaluate the competitive products in terms of their functionality and technical characteristics; and to research the channels and methods employed to launch competitive products into the market and provide analysis of best practice.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Czechia Czechia
1
Germany Germany
248
Ireland Ireland
5
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1041
United Kingdom United Kingdom
386
United States United States
14640
Unknown Country Unknown Country
1038

Downloads

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
3758
United Arab Emirates United Arab Emirates
17361
United States United States
17361

Files

File Size Format Downloads
Yu-Xia_Changes.pdf 448,81 kB Adobe PDF 38481

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.