Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91315
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Analysing Customer Loyalty, Customer Satisfaction and Service Quality at DLF Mall of India
Other Titles Дослідження лояльності, задоволеності клієнтів та якості наданих послуг: кейс DLF MALL в Індії
Authors Sao, A.
Kumar, A.
Bapat, G.
Khan, M.S.
Singh, S.
ORCID
Keywords лояльність клієнтів
задоволеність клієнтів
якість обслуговування
customer loyalty
customer satisfaction
service quality
Type Article
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91315
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Sao, A., Kumar, A., Bapat, G., Khan, M. S., & Singh, S. (2023). Analysing Customer Loyalty, Customer Satisfaction and Service Quality at DLF Mall of India. Marketing and Management of Innovations, 1, 146-157 https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-13
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання підвищення лояльності споживачів. Високий рівень конкуренції торгових центрів обумовлює необхідність виявлення факторів, які впливають на лояльність споживачів. Основною метою проведеного дослідження є визначення зв’язку між лояльністю, обслуговуванням високої якості та задоволенням клієнтів. Інформаційна база дослідження була сформована на основі проведеного опитування клієнтів DLF Mall в Індії за п’ятибальною шкалою Лайкерта. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи структурного моделювання. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який засвідчив сильний позитивний зв’язок між якістю обслуговування та лояльністю клієнтів (β=0,528, CR=2,681, P<0,05), задоволеністю та лояльністю клієнтів (β=0,78, CR=1,091, P<0,05) та обслуговуванням, якістю і задоволеністю клієнтів (β=0,65, CR=2,014, P<0,05). Отримані результати дозволили визначити фактори, які сприяють підвищенню рівня лояльності клієнтів, включаючи якість обслуговування та задоволеність клієнтів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у створенні теоретико-методологічного та методичного підґрунтя забезпечення лояльності споживачів. Результати дослідження підкреслюють важливість надання високоякісних послуг і задоволення потреб клієнтів для побудови довгострокових відносин зі споживачами. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для менеджерів торгових центрів при формуванні стратегії підвищення якості обслуговування та задоволеності клієнтів. Окреслено подальші напрями дослідження, які в першу чергу стосуються розширення вибірки дослідження, що сприятиме розширеннюфакторів, які впливають на лояльність клієнтів.
The intense competition among shopping centre proprietors has led researchers to investigate the factors that influence customer loyalty. To this end, this research was conducted to explore the relationship between customer loyalty, service quality, and customer satisfaction at DLF Mall of India. A survey was conducted using a five-point Likert scale to collect data from customers, which was then analysed using structural equation modelling. The results of the analysis revealed a strong positive relationship between service quality and customer loyalty (β=0.528, CR=2.681, P<0.05), customer satisfaction and loyalty (β=0.78, CR=1.091, P<0.05), and service quality and customer satisfaction (β=0.65, CR=2.014, P<0.05). These findings support the proposed theory and the three hypotheses (H1, H2, and H3) that were formulated. Thus, the present study analysed the factors that contribute to customer loyalty, including service quality and customer satisfaction, in the context of DLF Mall of India and this study will contribute to the existing literature by providing empirical evidence for the significant influence of service quality and customer satisfaction on customer loyalty. Managers of shopping centres can use the insights from this research to enhance the quality of service and customer satisfaction at their establishments, which could ultimately lead to increased customer loyalty. However, the results of this study may not be generalizable to the entire nation, as the research was conducted only in the DelhiNational Capital Region. Further research in other regions of the country could provide a more comprehensive understanding of the factors that influence customer loyalty. This study provides valuable insights into the relationship between service quality, customer satisfaction, and customer loyalty in the context of a shopping centre. The results highlight the importance of providing high-quality service and satisfying customer needs to build long-term relationships with customers. Future research should consider conducting similar studies in other regions to gain a broader perspective of the factors that impact customer loyalty in the retail industry.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
China China
1
Germany Germany
1
India India
28567
Indonesia Indonesia
11
Japan Japan
1
Philippines Philippines
12
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
2689
United Kingdom United Kingdom
1209
United States United States
827494
Unknown Country Unknown Country
827486

Downloads

Chile Chile
1
China China
827495
France France
1
India India
1212
Indonesia Indonesia
28570
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
634
Romania Romania
667703
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
5165
United States United States
827492
Unknown Country Unknown Country
827487
Vietnam Vietnam
1
Zambia Zambia
1

Files

File Size Format Downloads
Sao_mmi_1_2023.pdf 709,49 kB Adobe PDF 3185764

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.