Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91150
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Predicting the results of Esports matches by means of machine learning
Authors Hrytsenko, A.K.
Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-7855-691X
Keywords кіберспортивний матч
киберспортивный матч
e-sports match
прогнозування результатів
прогнозирование результатов
predicting results
логістична регресія
логистическая регрессия
logistic regression
дерево рішень
дерево решений
decision tree
нейронна мережа
нейронная сеть
neural network
порівняння моделей
сравнение моделей
model comparison
Type Conference Papers
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/91150
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Hrytsenko A. K., Hrytsenko K. H. Predicting the results of Esports matches by means of machine learning // Socio-Economic Challenges : Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Sumy, November 14-15, 2022. Sumy : Sumy State University, 2022. P. 172-177.
Abstract Індустрія кіберспорту є високорозвиненою міждисциплінарною сферою, в якій широко використовується машинне навчання. Ми вивчаємо застосування методів машинного навчання для прогнозування результатів кіберспортивних матчів. На основі кореляційного аналізу визначено вхідні змінні для прогнозування результатів кіберспортивних матчів онлайн-гри League of Legends. Пакет SAS Enterprise Miner створює прогнозні моделі у формі дерева рішень, логістичної регресії та нейронної мережі. На основі аналізу показників якості прогнозних моделей обґрунтовано використання нейронної мережі як предиктора результатів кіберспортивних матчів. Основна перевага нашого підходу полягає в тому, що він підвищує точність прогнозу за допомогою обраної найкращої моделі машинного навчання.
Индустрия киберспорта – высокоразвитая междисциплинарная сфера, в которой широко используется машинное обучение. Мы изучаем применение методов машинного обучения для прогнозирования результатов киберспортивных матчей. На основе корреляционного анализа определены входные переменные для прогнозирования результатов киберспортивных матчей онлайн игры League of Legends. Пакет SAS Enterprise Miner создает прогнозные модели в виде дерева решений, логистической регрессии и нейронной сети. На основе анализа показателей качества прогнозных моделей обосновано использование нейронной сети в качестве предиктора результатов киберспортивных матчей. Основное преимущество нашего подхода заключается в том, что он повышает точность прогноза с помощью выбранной модели машинного обучения.
The e-sports industry is a highly developed interdisciplinary field in which machine learning is widely used. We examine the application of machine learning techniques in order to predict the results of e-sports matches. Based on the correlation analysis, the input variables for predicting the results of the e-sports matches of the online game League of Legends are determined. The SAS Enterprise Miner package builds predictive models in the form of a decision tree, logistic regression and neural network. Based on the analysis of the quality indicators of forecast models, the use of the neural network as a predictor of the results of e-sports matches is substantiated. The main advantage of our approach is that it improves the forecast accuracy using chosen best machine learning model.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

Belarus Belarus
1
Brazil Brazil
1
Denmark Denmark
1
France France
775
Germany Germany
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
36
Hungary Hungary
1
India India
1116145
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
8
Italy Italy
32
Japan Japan
5132
Malaysia Malaysia
1116137
Pakistan Pakistan
1
Philippines Philippines
55130
Poland Poland
5128
Romania Romania
1
South Korea South Korea
5125
Spain Spain
772
Sri Lanka Sri Lanka
55135
Ukraine Ukraine
8122964
United Kingdom United Kingdom
1116144
United States United States
87009240
Unknown Country Unknown Country
15952973

Downloads

Belarus Belarus
1
Germany Germany
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
5126
Malaysia Malaysia
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Spain Spain
774
Ukraine Ukraine
8122965
United Kingdom United Kingdom
55132
United States United States
87009239
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Hrytsenko_logistic_regression.pdf 703,87 kB Adobe PDF 95193245

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.