Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90997
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингова комунікаційна стратегія закладів вищої освіти: інструменти Google
Authors Сергієнко, Д.К.
ORCID
Keywords google ads
google ads
банерна реклама зво
banner advertising of institutions of higher education
контекстна реклама зво
contextual advertising of institutions of higher education
маркетингова політика
marketing policy
маркетинг зво
marketing of institutions of higher education
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90997
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Сергієнко Д. К. Маркетингова комунікаційна стратегія закладів вищої освіти: інструменти Google : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 – маркетинг / наук. кер. Т.В. Пімоненко. Суми : Сумський державний університет, 2022. 61 с.
Abstract Актуальність теми роботи полягає у необхідності обґрунтування ефективних механізмів реклами закладів вищої освіти у мережі Google. Метою кваліфікаційної роботи є аналіз ринку вищої освіти в Україні та можливостей впровадження рекламних інтеграцій освітніх послуг на базі Google Ads. Завдання роботи: аналіз особливостей ринку реклами освітніх послуг в Україні, дослідження конкурентів Сумського державного університету та їх рекламних кампаній у цифровому середовищі, визначення алгоритму запуску реклами в Google Ads для закладів вищої освіти. Об’єктом дослідження є маркетингово-комунікаційна політика закладів вищої освіти. Предметом дослідження є пошукова мережа Google та соціальна мережа Facebook. Методи дослідження – статистичний аналіз, структурний і порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: запропоновано алгоритм впровадженнярекламних інтеграцій у пошуковій системі Google Ads для закладів вищої освіти з метою промоції їх діяльності. У першому розділі досліджено статистичні дані щодо динаміки вступників у заклади вищої освіти за регіонами, роками, а також типів навчальних закладів. У другому розділі проведено аналіз маркетингово-комунікаційної політики закладів вищої освіти та наведені приклади рекламних інтеграцій у Google та Facebook як вітчизняних, так і закордонних закладів вищої освіти. У третьому розділі досліджено питання впровадження рекламних інтеграцій Google Ads при формуванні рекламної кампанії для закладів вищої освіти, а також представлено алгоритм запуску контекстної та банерної реклами на основі поставлених вибіркових задач.
The relevance of the topic of the work lies in the need to justify the effective mechanisms of advertising of higher education institutions on the Google network. The purpose of the qualification work is to analyze the higher education market in Ukraine and the possibilities of implementing advertising integrations of educational services based on Google Ads. Tasks: analysis of the features of the advertising market of educational services in Ukraine, research of competitors of Sumy State University and their advertising campaigns in the digital environment, determination of the algorithm for launching ads in Google Ads for higher education institutions. The object of the study is the marketing and communication policy of higher education institutions. The subject of the research is the Google search network and the Facebook social network. Research methods – statistical analysis, structural and comparative analysis.Scientific novelty of the study: an algorithm for implementing advertising integrations in the Google Ads search system for higher education institutions with the aim of promoting their activities is proposed. The first chapter examines statistical data on the dynamics of entrants to higher education institutions by region, year, and types of educational institutions. In the second section, an analysis of the marketing and communication policy of institutions of higher education is carried out and examples of advertising integrations in Google and Facebook of both domestic and foreign institutions of higher education are given. The third chapter examines the issue of implementing Google Ads advertising integrations when creating an advertising campaign for institutions of higher education, and also presents an algorithm for launching contextual and banner advertising based on the selected sample tasks.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Azerbaijan Azerbaijan
1
Germany Germany
86
Ukraine Ukraine
677
United Kingdom United Kingdom
44
United States United States
2298
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Belarus Belarus
1
Canada Canada
1
China China
26
Germany Germany
12
Poland Poland
15
Ukraine Ukraine
3108
United Kingdom United Kingdom
5
United States United States
3108

Files

File Size Format Downloads
Sergienko_mag_pob.pdf 2,64 MB Adobe PDF 6276

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.