Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90753
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розроблення стратегії виведення і просування продукції на ринку
Authors Фірсова, О.А.
ORCID
Keywords маркетингові стратегії
marketing strategies
виведення продукту на ринок
product launch
комп’ютерна техніка
computer technology
споживчі переваги
consumer preferences
асортимент
assortment
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90753
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Фірсова О. А. Розроблення стратегії виведення і просування продукції на ринку : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 – маркетинг / наук. кер. О. Ю. Чигрин. Суми : Сумський державний університет, 2022. 54 с.
Abstract Актуальність теми: на сьогоднішній день стрімко змінюються економічні, соціальні, політичні тенденції, змінюється ринок. Це радикально змінює споживача, його звички. Така ситуація спонукає виробника до перегляду бізнесстратегії, змушує шукати нові ідеї. Отже, виробнику потрібно розширювати сфери діяльності та виходити на нові ринки. Метою роботи є дослідження теоретико-прикладних засад формування маркетингових стратегій в цілому, стратегії виведення продукту на ринок, аналіз етапів виведення продукту на ринок. В рамках поставленої мети виокремлені наступні завдання: дослідити стратегії виведення продукту на ринок; проаналізувати етапи розробки стратегії впровадження товару на ринок; проаналізувати діяльність підприємства ФОП «Ставнича О.М.»; дослідити споживчі переваги на ринку комп’ютерного устаткування; проаналізувати асортиментну і цінову політику нового товару, оцінити економічну ефективність стратегії. Об'єкт дослідження: підприємство ФОП «Ставнича О.М.». Предмет дослідження: стратегія виведення на ринок нового товару. Методи дослідження: аналіз, синтез; емпіричні методи: спостереження, вимірювання, моделювання, прогнозування, перевірка прогнозу. Наукова новизна роботи: розробка стратегії просування на ринок комп’ютерної техніки нового товару, формування рекомендацій щодо тактики досягнення цілей. Практична значущість полягає у розробленні стратегії просування товарів (на прикладі ФОП «Ставнича О.М.»).
Relevance of the topic: today, economic, social, political trends are rapidly changing, the market is changing. This radically changes the consumer, his habits. Such a situation prompts the producer to revise the business strategy, forces him to look for new ideas. Therefore, the manufacturer needs to expand the spheres of activity and enter new markets. The purpose of the work is to study the theoretical and practical foundations of the formation of marketing strategies in general, the strategy of bringing the product to the market, the analysis of the stages of bringing the product to the market. Within the framework of the set goal, the following tasks have been identified: research strategies for bringing the product to the market; analyze the stages of development of a strategy for the introduction of goods to the market; to analyze the activities of the FOP enterprise "Stavnycha O.M."; to investigate consumer preferences in the computer equipment market; analyze the assortment and price policy of the new product, evaluate the economic efficiency of the strategy. The object of the study: the enterprise "Stavnycha O.M." The subject of the study: the strategy of introducing a new product to the market. Research methods: analysis, synthesis; empirical methods: observation, measurement, modeling, forecasting, forecast verification. Scientific novelty of the work: development of a strategy for the promotion of a new product to the market of computer equipment, formation of recommendations on tactics for achieving goals. The practical significance lies in the development of a strategy for the promotion of goods (on the example of the FOP "Stavnycha O.M.")
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

France France
1
Georgia Georgia
1
Germany Germany
1350
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1348
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
892929
United Kingdom United Kingdom
1347
United States United States
892928
Unknown Country Unknown Country
49961

Downloads

Belgium Belgium
630186
Bulgaria Bulgaria
630188
Canada Canada
1
Czechia Czechia
630188
France France
367470
Georgia Georgia
454
Germany Germany
630189
Italy Italy
630192
Lithuania Lithuania
367453
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
630184
Romania Romania
1
Russia Russia
630196
Ukraine Ukraine
1839870
United Kingdom United Kingdom
367453
United States United States
630189

Files

File Size Format Downloads
Firsowa_mag_rob.pdf.pdf 1,08 MB Adobe PDF 7984216

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.