Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90586
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості захисту персональних даних під час застосування таргетингових технологій: досвід Європейського Союзу та України
Other Titles Features of personal data protection during using targeting technologies: experience of the European Union and Ukraine
Authors Bondarenko, Olha Serhiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-2288-1393
Keywords таргетована реклама
таргетированная реклама
targeted advertising
контекстна реклама
контекстна реклама
contextual advertising
Інтернет-середовище
Интернет-среда
Internet middle
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90586
Publisher Івано-Франківський університет права імені Короля Данила Галицького
License Copyright not evaluated
Citation Бондаренко О. С. Особливості захисту персональних даних під час застосування таргетингових технологій: досвід Європейського Союзу та України // Науково-інформаційний вісник Івано-Франківського університету права імені Короля Данила Галицького. Серія Право. 2022. №14(26). С. 111-118
Abstract Метою роботи є аналізування особливостей захисту персональних даних під час застосування таргетингових технологій в Україні та у Європейському Союзі. Методика. Методика включає системний аналіз нормативно-правових актів національного права та історичний огляд нормативних джерел щодо правового регулювання питання захисту персональних даних та захисту персональних даних в інтернет середовищі у Європейському Союзі. Під час дослідження використовувались наступні методи наукового пізнання: термінологічний, логіко-семантичний, функціональний, системно-структурний, нормативний, компаративний тощо. Результати. Стрімкий розвиток інформаційних технологій неминуче пронизує всі сфери суспільного життя і, на жаль, не завжди правове регулювання належним чином вміє «встигати» за появою нових суспільних відносин. Питання захисту персональних даних в Інтернет середовищі для України стоїть дуже гостро та потребує негайного правового визначення як загальних засад реалізації, так і відповідальності розпорядників інформації за зловживання своїми правами. Показовим якісним прикладом, безперечно, є нормативно-правові акти Європейського Союзу, які й мають стати базисом для трансформаційних змін у вітчизняному законодавстві у сфері захисту персональних даних у мережі Інтернет. Наукова новизна. У дослідженні сформовано основні проблемні аспекти відносно процесу надання згоди на обробку персональних даних в Інтернет середовищі та подальшого використання таких даних для таргетованої реклами в Україні та визначено основні позитивні аспекти у законодавстві Європейського Союзу, які можуть бути імплементовані в національне законодавство України. Практична значимість. Результати дослідження можуть використовуватися для визначення тенденцій щодо вдосконалення національного законодавства України у контексті забезпечення належного захисту персональних даних в Інтернет середовищі.
Целью работы является анализ особенностей защиты персональных данных при применении таргетинговых технологий в Украине и в Европейском Союзе. Методика. Методика включает системный анализ нормативно-правовых актов национального права и исторический обзор нормативных источников правового регулирования вопроса защиты персональных данных и защиты персональных данных в интернет среде в Европейском Союзе. В ходе исследования использовались следующие методы научного познания: терминологический, логико-семантический, функциональный, системно-структурный, нормативный, компаративный и т.д. Результаты. Стремительное развитие информационных технологий неизбежно пронизывает все сферы общественной жизни и, к сожалению, не всегда правовое регулирование должным образом умеет успевать за появлением новых общественных отношений. Вопрос защиты персональных данных в Интернет среде для Украины стоит очень остро и требует немедленного правового определения как общих принципов реализации, так и ответственности распорядителей информации за злоупотребление своими правами. Показательным качественным примером, безусловно, являются нормативно-правовые акты Европейского Союза, которые должны стать базисом для трансформационных изменений в отечественном законодательстве в сфере защиты персональных данных в сети Интернет. Научная новизна. В исследовании сформированы основные проблемные аспекты относительно процесса предоставления согласия на обработку персональных данных в Интернет среде и последующего использования таких данных для таргетированной рекламы в Украине и определены основные положительные аспекты в законодательстве Европейского Союза, которые могут быть имплементированы в национальное законодательство Украины. Практическая значимость. Результаты исследования могут использоваться для определения тенденций совершенствования национального законодательства Украины в контексте обеспечения надлежащей защиты персональных данных в Интернет среде.
The purpose of the work is to analyze the features of personal data protection during the use of targeting technologies in Ukraine and in the European Union. Method. The methodology includes a systematic analysis of normative legal acts of national law and a historical review of normative sources regarding the legal regulation of the issue of personal data protection and personal data protection in the Internet environment in the European Union. The following methods of scientific knowledge were used during the research: terminological, logical-semantic, functional, systemic-structural, logical-normative, comparative, etc. The results. The rapid development of information technologies inevitably permeates all spheres of social life and, unfortunately, legal regulation is not always able to properly "keep up" with the emergence of new social relations. The issue of personal data protection in the Internet environment is very acute for Ukraine and requires an immediate legal definition of both the general principles of implementation and the responsibility of information managers for abusing their rights. A demonstrative qualitative example is undoubtedly the regulatory legal acts of the European Union, which should become the basis for transformational changes in domestic legislation in the field of personal data protection on the Internet. Scientific novelty. In the study, the main problematic aspects regarding the process of giving consent to the processing of personal data in the Internet environment and the subsequent use of such data for targeted advertising in Ukraine were formed. The main positive aspects of the legislation of the European Union which can be implemented in the national legislation of Ukraine were identified. Practical significance. The results of the study can be used to determine trends in improving the national legislation of Ukraine in the context of ensuring proper protection of personal data in the Internet environment.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІП)

Views

China China
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
354
United Kingdom United Kingdom
101
United States United States
1883
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

France France
1883
Germany Germany
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
355
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
967

Files

File Size Format Downloads
Bondarenk_contextual_advertising.pdf 570,35 kB Adobe PDF 3208

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.