Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90550
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Coffee Value Chain in Ethiopia: A Case Study |
Authors |
Singh, S.N.
|
ORCID | |
Keywords |
кавові кооперативи кофейные кооперативы coffee cooperatives ефективність эффективность effectiveness логістична модель логистическая модель logistic model мультиколінеарний тест і ланцюг створення вартості тест на множественную коллинеарность и цепочка создания ценности multi collinearity test and value chain |
Type | Article |
Date of Issue | 2022 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90550 |
Publisher | Sumy State University |
License | Creative Commons Attribution 4.0 International License |
Citation | Singh, S.N. (2022). Coffee Value Chain in Ethiopia: A Case Study. Financial Markets, Institutions and Risks, 6(4), 76-100. https://doi.org/10.21272/fmir.6(4).76-100.2022 |
Abstract |
Кава — це велика комерційна культура, яка завжди вирощується в Ефіопії для експорту для отримання порівняно вигідних цін і прибутку. Він також відіграє ключову роль у підтримці засобів до існування більшості особливо бідних людей на території країни. Очевидно, що фермери стикаються з численними проблемами, з якими стикаються в ланцюжку створення вартості кави для збуту своєї продукції в маркетинговому каналі. Основною метою цього дослідження є аналіз факторів, що впливають на ефективність кавових кооперативів у ланцюжку створення вартості кави в зоні Ілубабор в регіоні Оромія в Ефіопії. Дослідження проводяться за допомогою методології аналізу даних на основі описової статистики та економетричної моделі. Метод логістичної регресії використовується для аналізу ефективності кавових кооперативів у ланцюжку створення вартості кави, а мультиколінеарний регресійний аналіз використовується для визначення кореляції між пояснювальними змінними. Виявлено, що незважаючи на бездіяльність кооперативів, ланцюг створення вартості кави відіграє важливу роль у сприянні збуту кави в Ефіопії. Дослідження є важливою перспективою для вимірювання нових проблем, пов’язаних з ланцюжком створення вартості, і їх вирішення з цінними рекомендаціями. Coffee is a bulging commercial crop ever growing up in Ethiopia to export for gaining comparative advantageous of price and income. It also plays a pivotal role to supporting livelihoods of most of the people particularly poor within the territory of the country. It is obvious that the farmers are facing numerous problems encountered with coffee value chain for marketing of their products in marketing channel. The main objective of this research is to analyzing the factors influencing coffee cooperatives effectiveness in coffee value chain of Ilubabor Zone in Oromia Region of Ethiopia. Research is carried out with methodology of data analysis based on descriptive statistics and econometrics model. A logistic regression method is used to analysis the effectiveness of coffee cooperatives in coffee value chain and multi -collinearity regression analysis is employed to determine the correlation between explanatory variables. It is found that despite of inactiveness of cooperatives the coffee value chain is playing an important role to facilitating marketing of coffee in Ethiopia. The research is an important perspective to measuring emerging problems associated with value chain and its solutions with valuable recommendations. |
Appears in Collections: |
Financial Markets, Institutions and Risks (FMIR) |
Views
China
1
Ethiopia
176843804
France
1
Germany
48476701
Hungary
8525406
India
48476688
Israel
12158
Kenya
12211
New Zealand
1
Nigeria
1
Norway
1
Philippines
4262702
Singapore
1
South Africa
2613
Sweden
71
Tanzania
1
Turkey
77
Ukraine
668915
United Kingdom
209823
United States
753163974
Unknown Country
668907
Downloads
Bangladesh
1
Belgium
1041324080
Bulgaria
465003887
Canada
1
China
12197
Colombia
1
Cyprus
465003888
Denmark
465003888
Egypt
1041324077
Ethiopia
1041324060
France
465003889
Germany
465003886
Ghana
1
Greece
753163976
Hong Kong SAR China
1041324059
Hungary
69
India
1041324070
Indonesia
465003888
Ireland
465003892
Italy
1041324061
Japan
48476699
Kenya
465003892
Laos
1
Malawi
668901
Mauritius
1
Morocco
2465789
Netherlands
1041324058
Nigeria
465003889
Norway
1
Palestinian Territories
1
Portugal
1
Rwanda
1
Senegal
1041324059
Serbia
158017
Singapore
668906
South Africa
1041324063
South Korea
1041324061
Spain
1041324078
Sweden
465003887
Switzerland
1
Taiwan
209869
Turkey
1
Uganda
1
Ukraine
2465788
United Arab Emirates
465003895
United Kingdom
1041324079
United States
1041324064
Unknown Country
465003890
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Singh_fmir_4_2022.pdf | 657,04 kB | Adobe PDF | -1549286716 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.