Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90168
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The role of digital (social) media in the management of innovation projects at the company and self-employment levels
Other Titles Роль цифрових (соціальних) медіа в управлінні інноваційним проєктами на рівні підприємства та самозайнятих осіб
Authors Prokopenko, O.
Sadivnychyi, Volodymyr Oleksiiovych  
Batyrbekova, Z.
Omelyanenko, V.
Kostynets, Y.
Iankovets, T.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4163-8954
Keywords innovative development
legal forms of organization
social media
start-up
інноваційний розвиток
організаційно-правові форми
соціальні медіа
стартап
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90168
Publisher Limited Liability Company “FINTECHALLIANCE”.
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Prokopenko, O., Sadivnychyi, V., Batyrbekova, Z., Omelyanenko, V., Kostynets, Y., & Iankovets, T. (2022). THE ROLE OF DIGITAL (SOCIAL) MEDIA IN THE MANAGEMENT OF INNOVATION PROJECTS AT THE COMPANY AND SELF-EMPLOYMENT LEVELS. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 4(45), 165–174. https://doi.org/10.55643/fcaptp.4.45.2022.3827
Abstract The study of the impact of digital social media on the development of entrepreneurial innovation projects of different levels is topical. The aim of the study was to create a conceptual approach to assessing the impact of digital social media on innovative busi-ness development, regardless of the legal form of organization. Therefore, a new con-cept of mediatization was identified in the course of the research, which describes the role of different digital media as part of the process of communicative construction of the economic, social and cultural environment. The research involved the methodology for data analysis from an empirical context. The start-up incubator — Neudali, Germany — was the practical background of the research. The research sample included all start-ups (innovativeprojects) that were launched in 2017-2020 (3,426 projects), regardless of whether they continue as start-ups or have already entered the serial production stage. The research objective was fulfilled through the methods and tools of economic and statistical analysis, forecasting and business simulation. Studies have confirmed that the legal form of organization does not affect the project’s success, but only the assessment of information effects (mediatization effect) does, which includes all forms of communication in social networks (R2=0.8 for companies and R2=0.6 for self-em-ployed persons). In theoretical terms, this study has bridged the gap in the literature regarding the lack of research on the role of social media in the innovation potential of both c ompanies and self-employed individuals. In practical terms, this research has im-plications for various stakeholders, primarily businesses, academics and consumers.
Дослідження впливу цифрових соціальних медіа на розвиток підприємницьких інноваційних проєктів різного рівня має важливе значення. Метою праці було створення концептуального підходу до оцінки впливу цифрових соціальних медіа на розвиток інноваційного бізнесу, незалежно від організаційно-правової форми. Тому в ході дослідження було виділено нову концепцію медіатизації, яка описує роль різних цифрових медіа як частини процесу комунікативного конструювання економічного, соціального та культурного середовища. Дослідження включало методологію аналізу даних з емпіричного контексту. Практичною основою дослідження став стартап-інкубатор – Нойдалі, Німеччина. До вибірки дослідження ввійшли всі стартапи (інноваційні проєкти), які були запущені в 2017-2020 роках (3426 проєктів), незалежно від того, чи продовжують вони працювати як стартапи, чи вже вийшли на стадію серійного виробництва. Завдання дослідження вирішувалися за допомогою методів та засобів економіко-ста тистичного аналізу, прогнозування й бізнес-симуляції. Дослідження підтвердили, що на успішність проєкту не впливає органі-заційно-правова форма, а лише оцінка інформаційних ефектів (ефект медіатизації), яка включає всі форми спілкування в соціальних мережах(R2=0,8 для компаній і R2=0,6 для самозайнятих осіб). У теоретичному плані це дослідження подолало прогалину в літературі щодо відсутності досліджень ролі соціальних медіа в інноваційному по-тенціалі і компаній, і самозайнятих осіб. У практичному плані це дослідження має наслідки для різних зацікавлених сторін, насамперед для бізнесу, науковців і споживачів.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Denmark Denmark
3249
Egypt Egypt
139931
Germany Germany
1
Ghana Ghana
1
India India
603
Iran Iran
8
Ireland Ireland
9760241
Kenya Kenya
1
Nepal Nepal
1
Nigeria Nigeria
92
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
3424915
United Kingdom United Kingdom
45215
United States United States
102298253
Unknown Country Unknown Country
32894743

Downloads

Canada Canada
1
China China
1
Egypt Egypt
139932
Estonia Estonia
1
Germany Germany
5771331
India India
5771333
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Kenya Kenya
1
Kyrgyzstan Kyrgyzstan
1
Thailand Thailand
1
Ukraine Ukraine
374577
United States United States
56029247
Unknown Country Unknown Country
32894744

Files

File Size Format Downloads
Prokopenko_et.al_The_role.pdf 508,07 kB Adobe PDF 100981172

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.