Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89431
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз перспектив розвитку цифрового підприємництва
Authors Грицай, Н.М.
ORCID
Keywords бізнес
бизнес
business
підприємництво
предпринимательство
entrepreneurship
аналіз
анализ
analysis
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89431
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Грицай Н. М. Аналіз перспектив розвитку цифрового підприємництва : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. Б. Л. Ковальов. Суми : Сумський державний університет, 2022. 43 с.
Abstract Мета кваліфікаційної роботи – аналіз перспектив розвитку цифрового підприємництва. Основні завдання дослідження: - проаналізувати передумови впливу цифрової економіки на підприємництво; - проаналізувати цифрові підприємницькі платформи, різновидності і функції; - обґрунтування месенджерів як інструмент розвитку цифрового підприємництва. Об’єкт дослідження – цифрове підприємництво. Методи дослідження – аналітичний, компаративний та статистичний методи. У першому розділі роботи проаналізовано теоретичні засади розвитку цифрової економіки; визначено теоретичні засади розвитку платформних моделей підприємництва; проведено аналіз моделі «продукт як послуга» (PaaS); визначено передумови розвитку нової виробничої (цифрової) філософії. У другому розділі роботи проаналізовано визначення та класифікація цифрових підприємницьких платформ; проведено аналіз устрою цифрової підприємницької моделі «платформа». У третьому розділі роботи проведено обґрунтовано роль та значення месенджерів у цифровому підприємництві; проведено оцінку готовності бізнесу до цифрової трансформації (на прикладі ІТ-підрозділу).
The purpose of the qualification work is to analyze the prospects for the development of digital entrepreneurship. The main objectives of the study: - to analyze the preconditions for the impact of the digital economy on entrepreneurship; - analyze digital business platforms, varieties and functions; - substantiation of messengers as a tool for digital entrepreneurship development. The object of research is digital entrepreneurship. Research methods - analytical, comparative and statistical methods. The first section of the work analyzes the theoretical foundations of the digital economy; the theoretical bases of development of platform models of business are defined; the analysis of the model "product as a service" (PaaS); the preconditions for the development of a new production (digital) philosophy are determined. The second section analyzes the definition and classification of digital business platforms; the analysis of the device of the digital business model "platform" is carried out. The third section of the work substantiates the role and importance of messengers in digital entrepreneurship; an assessment of the readiness of the business for digital transformation (on the example of the IT department).
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Austria Austria
76
Czechia Czechia
1
Germany Germany
125010006
Ireland Ireland
1012
Poland Poland
27592
Romania Romania
1
Russia Russia
75
Ukraine Ukraine
74653961
United Kingdom United Kingdom
306967
United States United States
325009698
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
10724471
Georgia Georgia
1
Germany Germany
24297912
Ireland Ireland
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
3937743
Romania Romania
46082573
Ukraine Ukraine
325009699
United States United States
74653958

Files

File Size Format Downloads
Hrytsai_bac_rob.pdf 781,77 kB Adobe PDF 484706363

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.