Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88604
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title SEO як ефективний інструмент digital-маркетингу
Other Titles SEO as an effective digital marketing instruments
Authors Кропива, В.В.
ORCID
Keywords SEO
семантичне ядро
семантическое ядро
semantic core
внутрішня оптимізація
внутренняя оптимизация
internal optimization
технічний аналіз
технический анализ
technical analysis
digital-маркетинг
digital-marketing
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/88604
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Кропива В. В. SEO як ефективний інструмент digital-маркетингу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. М. Г. Мінченко. Суми : Сумський державний університет, 2022. 57 с.
Abstract Актуальність теми роботи. Сьогодні ми маємо доступ до нескінченної мережі, повної різної інформації. У будь-який час ми можемо знайти відповіді на цікавлять нас питання в Інтернеті. Більшість людей використовують пошукову систему Google. Коли ми щось «шукаємо», ми використовуємо пошукову систему, наприклад пошукову систему Google. Вона має понад 35 трильйонів веб-сторінок в Інтернеті. Наступне питання – як зробити свій власний веб-сайт помітним серед багатьох інших ресурсів? Метою бакалаврської роботи: проаналізувати лідируючі позиції SEO-систем як ефективних інструментів цифрового маркетингу та SEO-комплексів на прикладі сайту Сумського державного університету (СумДУ). Завдання роботи: дослідити теоретичні засади застосування SEO як інструменту digital-маркетингу; дослідити конкурентне середовище СумДУ у цифровому просторі та розробити систему маркетингових рекомендацій; сформувати семантичне ядро СумДУ; провести технічний аналіз SEO системи СумДУ та запропонувати рекомендаційний пакет маркетингових дій. Об’єктом дослідження є теоретичні та практичні засади SEO як ефективного інструментарію digital-маркетингу. Предметом дослідження – є теоретичні та практичні засади SEO як ефективного інструментарію digital-маркетингу. Методи дослідження – аналіз літературних джерел, аналіз і синтез, індукції та дедукції, конкретизації та порівняння, графічний метод та узагальнення. Практична значущість дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації з приводу використання семантичного ядра, отриманих результатів від технічного аналізу SEO-системи, які сприятимуть підвищення конкурентоспроможності університету в цифровому просторі. У першому розділі було досліджено засади застосування SEO як інструменту digital-маркетингу. У другому розділі представлена інформація з аналізу конкурентного середовища СумДУ у цифровому просторі та розроблено систему маркетингових рекомендацій. У третьому розділі було сформовано семантичне ядро СумДУ. У четвертому розділі було проведено технічний аналіз SEO системи СумДУ та запропоновано рекомендаційний пакет маркетингових дій.
Relevance of the topic of work. Today we have access to an endless network full of different information. At any time we can find answers to our questions on the Internet. Most people use the Google search engine. When we search for something, we use a search engine, such as Google. It has over 35 trillion web pages on the Internet. The next question is how to make your own website stand out among many other resources? The purpose of the bachelor's work: to analyze the leading positions of SEO-systems as effective tools of digital marketing and SEO-complexes on the example of the site of Sumy State University (SSU). Objectives: to explore the theoretical foundations of SEO as a tool for digital marketing; to study the competitive environment of SSU in the digital space and to develop a system of marketing recommendations; to form the semantic core of SSU; to conduct a technical analysis of the SEO system of SSU and offer a recommendation package of marketing actions. The object of research is the theoretical and practical principles of SEO as an effective tool for digital marketing. The subject of research - is the theoretical and practical principles of SEO as an effective tool for digital marketing. Research methods - analysis of literature sources, analysis and synthesis, induction and deduction, concretization and comparison, graphical method and generalization. The practical significance of the study is that the proposed recommendations on the use of the semantic core, the results obtained from the technical analysis of the SEO-system, which will help increase the competitiveness of the university in the digital space. The first section explores the principles of using SEO as a digital marketing tool. The second section presents information on the analysis of the competitive environment of SSU in the digital space and developed a system of marketing recommendations. In the third section, the semantic core of SSU was formed. In the fourth section, a technical analysis of the SEO system of SSU was conducted and a recommendation package of marketing actions was proposed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Germany Germany
2590954
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2173
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
20007959
United Kingdom United Kingdom
484959
United States United States
13384943
Unknown Country Unknown Country
953967

Downloads

Austria Austria
13384943
Belarus Belarus
138944
Canada Canada
20007951
China China
1
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
37424966
France France
20007950
Germany Germany
37424975
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
6761927
Poland Poland
37424966
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
20007949
Spain Spain
138938
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
37424970
United Kingdom United Kingdom
37424963
United States United States
37424962
Unknown Country Unknown Country
20007955

Files

File Size Format Downloads
Kropyva_bac_rob.pdf 1,6 MB Adobe PDF 325006367

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.