Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87477
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Exploring Destination Image in the Egyptian Context: A Qualitative Study
Other Titles Якісний аналіз іміджу країни-призначення: приклад країн Єгипту
Authors Shazly, R.E.S.
ORCID
Keywords імідж місця призначення
Єгипет
незабутній туристичний досвід
якісне дослідження
домагання до туристів
мотивація туристів
поведінкові наміри
destination image
Egypt
memorable tourism experience
qualitative study
tourist harassment
tourist motivation
behavioral intention
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87477
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Shazly, R. E. S. (2022). Exploring Destination Image in the Egyptian Context: A Qualitative Study. Marketing and Management of Innovations, 1, 124-133. http://doi.org/10.21272/mmi.2022.1-09
Abstract У статті підлягають розгляду питання щодо іміджу країни-призначення. Головною метою статті є аналіз сприйняття туристичного іміджу Єгипту, факторів, які його формують, а також їх впливу на поведінкові наміри туристів. У рамках дослідження розроблено концептуальну схему антецедентів та результатів сприйняття іміджу країни-призначення на прикладі країн Єгипту. Відповідно до мети дослідження авторами проведено 08 глибинних онлайн-інтерв’ю з іноземними туристами, які відвідували Єгипет в останні три роки. Об’єктом дослідження обрано країну Єгипет, що обумовлено недостатністю наукових напрацювань, присвячених дослідженню іміджу країн в регіоні MENA, а також значної залежності економіки Єгипту від туристичної галузі (частка туризму у ВВП Єгипту становить 81%). За результатами дослідження, автором зроблено висновок щодо необхідності вивчення трьох компонент іміджу країн-призначення, а саме: когнітивної, афективної та конативної. У ході дослідження визначено та представлено в єдиній структурі головні рушійні сили формування позитивного іміджу країни-призначення, якими є мотивація туристів, незабутній туристичний досвід та комунікація з туристами як антецедентами (представниками туристичного досвіду в країнах Єгипту). Авторами зазначено, що виокремлені фактори мають статистично значущий вплив на поведінку туристів, при цьому їх попередній досвід та гендерний фактор виступають у ролі посередника. Отримані результати дослідження засвідчили значний вплив якості комунікацій з туристами на формування позитивного іміджу країни-призначення. Крім цього, встановлено, що незабутні враження значно впливають на імідж країни-призначення. Автором наголошено, що при оцінюванні взаємозв'язку між іміджем країни-призначення та майбутньою поведінкою туристів, необхідно враховувати відмінності між ними, які вперше приїхали до Єгипту та тими, що відвідують його повторно. За результатами дослідження автором сформовано низку практичних та теоретичних рекомендацій для розвитку туризму в Єгипті.
This paper summarizes the arguments within the scientific discussion on destination image. This research aims to investigate the destination image as perceived by tourists to Egypt, the factors shaping this image, and how this affects tourists' behavioral intentions. Also, it aims to empirically design a conceptual framework of the main antecedents and outcomes of destination image in the Egyptian context. This study employs an exploratory research design. Twelve in-depth online interviews were conducted with international tourists who have been to Egypt in the last 3 years. Egypt was chosen as the setting of this research due to different reasons, particularly the lack of research examining destination image in MENA region and the high dependence of Egypt's economy on tourist income (contributing by 20% to the annual GDP of Egypt). The study results show the importance of examining the three dimensions of destination image: cognitive image, affective image, and conative image. The main drivers of destination image were identified and presented in a single framework that entails tourist motivations, memorable tourism experience, and tourist harassment as antecedents to the destination image. In turn, that affects tourists' behavioral intentions, with the moderating role of previous experience and gender. Although examining tourist harassment was not greatly emphasized in earlier literature, the results of this study suggested that it has a major influence on destination image. Also, memorable experiences have greatly shaped the perceived image of Egypt. The results have shed light on the importance of assessing the difference between first-time visitors and repeaters in the relationship between destination image and future behavior. Theoretical and practical recommendations were provided for tourism in Egypt based on the study findings.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
17633781
Finland Finland
350
Greece Greece
1
Ireland Ireland
17072
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
840414
United Kingdom United Kingdom
45228
United States United States
11402494
Unknown Country Unknown Country
155308
Vietnam Vietnam
1708

Downloads

Belgium Belgium
1
China China
30096358
Egypt Egypt
1
France France
5171203
Germany Germany
1
Italy Italy
8541
Lithuania Lithuania
1
Macao SAR China Macao SAR China
1
Spain Spain
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
465434
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
11402493
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Shazly_mmi_1_2022.pdf 588,13 kB Adobe PDF 47144039

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.