Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87065
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вимірювання економічної та маркетингової привабливості території
Authors Syhyda, Liubov Oleksiivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0319-8070
Keywords економічна привабливість
экономическая привлекательность
economic attractiveness
маркетингова привабливість
маркетинговая привлекательность
marketing attractiveness
територія
територия
territory
Type Conference Papers
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87065
Publisher
License Copyright not evaluated
Citation Сигида Л.О. Вимірювання економічної та маркетингової привабливості території / Управління розвитком туризму та готельно-ресторанного бізнесу в циркулярній економіці= Management of tourism development, hotel and restaurant business in a circular economy : матеріали I Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (18 трав. 2021 р.) / відп. ред. О. М. Полінкевич, О. М. Громик. Луцьк : Луцький НТУ, 2021. С. 151-153.
Abstract У сучасних умовах виникає значна конкуренція між різними територіями (містами, регіонами, країнами) за людей, фінансову підтримку, туристів, ресурси тощо. Відповідно території повинні забезпечувати тісні взаємозв’язки між громадянами та іншими контрагентами (інвесторами, туристами тощо), знаходити способи бути більш цікавими для різних цільових аудиторій. Тому проблема визначення та вимірювання привабливості території як складової територіального маркетингу на різних рівнях є актуальною.
В современных условиях возникает значительная конкуренция между разными территориями (городами, регионами, странами) за людей, финансовую поддержку, туристов, ресурсы и т.д. Соответственно, территории должны обеспечивать тесные взаимосвязи между гражданами и другими контрагентами (инвесторами, туристами и т.п.), находить способы быть более интересными для различных целевых аудиторий. Поэтому проблема определения и измерения привлекательности территории как составляющей территориального маркетинга на разных уровнях актуальна.
There is significant competition between different territories (cities, regions, countries) for people, financial support, tourists, resources, and more in current conditions. Accordingly, environments should ensure close relationships between citizens, and other counterparties (investors, tourists, etc.) find more attractive to different target audiences. Therefore, the problem of determining and measuring the territory's attractiveness as a component of territorial marketing at different levels is relevant.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Finland Finland
76
Germany Germany
187212
Greece Greece
241
Ireland Ireland
2927
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1042025
United Kingdom United Kingdom
354111
United States United States
354117
Unknown Country Unknown Country
1042024

Downloads

Canada Canada
1
China China
2982735
Czechia Czechia
11223
Finland Finland
2929
France France
2982735
Germany Germany
2982735
Indonesia Indonesia
2920
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
354116
Poland Poland
2982740
Russia Russia
235
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
2123
Spain Spain
477
Ukraine Ukraine
2982735
United Kingdom United Kingdom
354112
United States United States
2982735
Unknown Country Unknown Country
93612

Files

File Size Format Downloads
Syhyda_Vimiruvanie.pdf 3,05 MB Adobe PDF 18718166

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.