Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86854
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Identity approach of brand management: why invest in the brand identity
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-9746-5581
Keywords бренд
brand
мова бренду
язык бренда
brand language
айдентика
identity
идентичний підхід
идентичный подход
identity approach
бренд менеджмент
brand management
Type Conference Papers
Date of Issue 2018
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86854
Publisher Національний фармацевтичний університет
License Copyright not evaluated
Citation Ushchapovska, I. Identity approach of brand management: why invest in the brand identity // Професійний менеджмент в сучасних умовах розвитку ринку : матеріали VIІ науково-практичної конференції з міжнародною участю, м. Харків, 1 листопада 2018 р. Харків : Національний фармацевтичний університет, 2018. С. 202-204.
Abstract Ідентичний підхід акцентує увагу на створенні уніфікованої вербальної, візуальної, аудіальної, чуттєвої та поведінкової ідентичності. Передбачається, що споживачі приписують компанії ідентичні характеристики, а люди формують образи компаній на основі загального досвіду компанії. Це ставить корпорацію та її співробітників у центр створення власного капіталу бренду. Отже, ідентичний підхід додає важливість ідентичності бренду до теоретичної сфери управління брендом.
Идентичный подход делает акцент на создании единой вербальной, визуальной, звуковой, чувственной и поведенческой идентичности. Предполагается, что потребители приписывают компаниям характеристики идентичности, и что люди формируют образы компаний на основе общего опыта компании. Это ставит корпорацию и ее сотрудников в центр создания капитала бренда. Таким образом, идентичный подход добавляет важность индивидуальности корпоративного брендинга к теоретической области управления брендом.
The identity approach brings into focus the creation of a unified, verbal, visual, audial, sense perceptional, and behavioral identity. It is assumed that consumers attribute identity characteristics to companies and that people form images of companies based on the total experience of the company. This places the corporation and its employees at the center of brand equity creation. The identity approach hence adds the importance of the identity of the corporate branding to the theoretical domain of brand management.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Albania Albania
1
Algeria Algeria
1
Australia Australia
1
Brazil Brazil
1
China China
1069745895
Denmark Denmark
571992683
Finland Finland
100
Germany Germany
38010
Greece Greece
4398
Indonesia Indonesia
1513147117
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2926461
Italy Italy
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
268850
Netherlands Netherlands
148478942
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Peru Peru
288922809
Slovenia Slovenia
245282006
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1761
Ukraine Ukraine
245282007
United Kingdom United Kingdom
144501864
United States United States
-1529131707
Unknown Country Unknown Country
245282003
Vietnam Vietnam
445436612
Zimbabwe Zimbabwe
1

Downloads

Albania Albania
1
Canada Canada
1
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
35681
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
1728342719
Lithuania Lithuania
148478946
Netherlands Netherlands
445
South Africa South Africa
158162
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Ukraine Ukraine
981048880
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1283577
United States United States
-902787473
Uzbekistan Uzbekistan
1
Vietnam Vietnam
445436613

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_brand_management.pdf 120,68 kB Adobe PDF -1892969734

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.