Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86535
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Features of interaction of factors of social and communication activity
Other Titles Особливості взаємодії факторів соціокомунікаційної діяльності
Authors Mitchuk, О.
Haidur, N.
ORCID
Keywords аудиторія
комунікація
маніпуляція
медіаефекти
медіакритика
рефлюкс
audience
manipulation
media criticism
social and communicative activity
reflux
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86535
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Mitchuk, O., Haidur, N. Features of interaction of factors of social and communication activity // Obraz. 2021. Vol. 3 (37). P. 17-26. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.3(37)-17-26
Abstract Мета дослідження – визначити особливості взаємодії факторів соціокомунікаційної діяльності в контексті сучасних медіа. Зазначається, що аудиторія не довіряє пропаганді, натомість довіряє засобам масової інформації, які є носіями якоїсь конкретної пропаганди. Крізь призму феномену комунікаційного рефлюксу аналізуються змістова інформація окремих медіа. Зазначається, що комунікація у своїй реальній функціональній здатності, переслідуючи інтереси майбутнього, знижується для сьогодення, для актуальних потреб аудиторії. В аудиторії немає можливості реагувати на ефекти, на структурне маніпулювання, на процеси, що можуть призвести до припинення подачі масмедіа деформованої реальності, що поширюється в суспільстві.
The purpose of the study is to determine the features of the interaction of factors of social and communication activities in the context of modern media. It is noted that the audience does not trust the propaganda, but trusts the media, which are carriers of a particular propaganda. The content information of the media is analyzed through the prism of the phenomenon of communication reflux. It is noted that communication in its real functional capacity, pursuing the interests of the future, is reduced for the present, for the current needs of the audience. The audience does not have the opportunity to react to the effects, to structural manipulation, to the processes that may lead to the cessation of the supply of mass media distorted reality that is spreading in society.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
509
Finland Finland
119
Germany Germany
-1288245298
Greece Greece
2930
Ireland Ireland
59793907
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
255
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
-1288245297
United Kingdom United Kingdom
316614351
United States United States
-210492025
Unknown Country Unknown Country
-210492030
Vietnam Vietnam
2932

Downloads

Canada Canada
7306740
China China
-210492027
Germany Germany
7306747
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
7306738
Philippines Philippines
7306736
Slovakia Slovakia
1
Spain Spain
1
Sweden Sweden
1734516076
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
-1288245296
United Kingdom United Kingdom
7306745
United States United States
1989583556
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
238725

Files

File Size Format Downloads
Mitchuk_Obraz_3_2021.pdf 111,97 kB Adobe PDF -2032832549

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.