Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86527
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Cosmetology Advertising Perspectives: Application of Ethical Theories During COVID-19 Crisis
Other Titles Промоція косметичної продукції: використання етичних теорій в умовах COVID-19
Authors Vasudevan, H.
Aslan, I.
ORCID
Keywords реклама косметики
COVID-19
косметичний продукт
теорія утилітаризму
теорія кантіанства
cosmetics advertising
cosmetics product
Kantian theory
utilitarian theory
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86527
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Vasudevan, H., & Aslan, I. (2021). Cosmetology Advertising Perspectives: Application of Ethical Theories During COVID-19 Crisis. Marketing and Management of Innovations, 4, 121-136. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.4-10
Abstract Статтю присвячено аналізу маркетингових підходів промоціїкосметологічної продукції під час COVID-19 з погляду теорії утилітаризму і кантіанства. Встановлено, що однією з причин поширення негативних наслідків впливу COVID-19 є нехтування населенням країн питань етики та рівноправності. Неспроможність виявити етичні проблеми впровадження відповідних заходів попередження COVID-19 спричинила масову втрату людських життів. У роботі висунута гіпотеза про необхідність врахування етичних та моральних особливостей залучення людей до споживання продуктів, що є корисними для здоров’я з при формуванні плану заходів з зменшення негативного впливу COVID-19. Встановлено, що утилітаризм та кантіанство є найбільш популярними етичними теоріями, в яких викладені чіткі та дієві принципи поведінки споживачів. Обґрунтовано напрями промоції косметологічної продукції з теорії з погляду теорії утилітаризму, які можуть сприяти підвищенню споживання косметичних засобів та зниженню негативного впливу на здоров’я населення COVID-19. На прикладі реклами косметичних товарів країн Європи та Азії, встановлено, що теорії утилітаризму та кантіанства мали позитивний вплив на споживачів під час COVID-19. У ході дослідження авторами доведено, що досліджувані теорії найбільш ефективно сприяли визначенню цінності та вартості косметичних товарів суспільством. Однак, авторами зазначено, що перш, ніш прийняти теорію утилітаризму чи кантіанства, суспільство повинно мати чітке розуміння, якими є переваги означених теорій в промоції товарів. Результати дослідження дають підстави стверджувати, що для забезпечення дотримання етичних стандартів при розробленні нових та інноваційних маркетингових стратегій, тактик та практик в умовах пандемії COVID-19, необхідно застосовувати етичні теорії у всіх сферах. Крім цього, маркетингові агенції повинні використовувати аристотелівські етичні цінності при формуванні рекламних кампаній.
In a pandemic, there are no egalitarians because all citizens cannot treat equally, and a failure to consider ethical concerns before taking action led to a massive and preventable loss of life. As a result of the pandemic, there is a strong ethical or moral imperative to consider how to help the most generous people usage healthy products. Utilitarianism and Kantian have become popular ethical theories that state the right actions that layout clear and actionable principles. This paper reviews (1) how Utilitarianism and Kantianism theories could produce benefit arguments on ethical purchases of cosmetic products from an advertising context, (2) how these theories contributed in the context of COVID-19 to help reduce any harmful health issues via advertising, and (3) Utilitarianism and Kantian theories have proven useful during the COVID-19 pandemic, according to case studies of cosmetics products and advertising in Western and Asian contexts. In addition to these two ethical theories, this paper discussed other issues. The purpose is not to argue which theory is the only relevant ethical theory but to contend with pure utilitarianism. Kantian's finding was similar to the topic argument in other ways. However, both theories reviewed as the most effective way to help societies identify and perceive the necessary costs of goods values. Before adopting utilitarian or Kantian theories, the community must clearly understand these two theories' merit values in product advertising. In such a crisis, ethical theories practices should implement in all areas because ethical challenges would determine whether or not advertisers around the world adhered to ethical standards in devising new and innovative marketing strategies, practices, or tactics for the transition to this new norm.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
73233
Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
1563746218
China China
181928
Colombia Colombia
243690773
Egypt Egypt
1
Fiji Fiji
144
Finland Finland
163835
France France
2056245957
Germany Germany
163858
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1563746228
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
166
Hungary Hungary
1
India India
1563746233
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
157043
Japan Japan
146
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
206744
Malaysia Malaysia
1563746203
Mexico Mexico
203050
Morocco Morocco
1563746210
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
1
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1563746217
Oman Oman
1
Pakistan Pakistan
1563746225
Peru Peru
243690748
Philippines Philippines
1563746231
Poland Poland
243690779
Qatar Qatar
1
Romania Romania
1563746227
Russia Russia
1
Singapore Singapore
243690752
South Africa South Africa
243690772
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
152251
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
121846287
Ukraine Ukraine
1148040461
United Kingdom United Kingdom
112103
United States United States
-150803355
Unknown Country Unknown Country
1148040459
Vietnam Vietnam
1563746221

Downloads

Armenia Armenia
1
Australia Australia
135862160
Austria Austria
1
Canada Canada
-150803355
China China
-150803354
Egypt Egypt
1
Estonia Estonia
1
France France
156508
Germany Germany
1759760711
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Hungary Hungary
1
India India
1563746232
Indonesia Indonesia
135862162
Ireland Ireland
2131978276
Italy Italy
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1563746213
Mexico Mexico
203783
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
2131978278
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Qatar Qatar
1
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-150803354
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
243690746
Ukraine Ukraine
1
United Kingdom United Kingdom
135862160
United States United States
-294136115
Unknown Country Unknown Country
-150803355
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Vasudevan_mmi_4_2021.pdf 344,15 kB Adobe PDF 315563126

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.