Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86099
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інфографіка як засіб медичного інформування у період пандемії COVID-19
Other Titles Infographics as a medical informing tool during the COVID-19 pandemic
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords візуальні комунікації
інфографіка
коронавірус
COVID-19
visual communication
infographic
coronavirus
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86099
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Яненко, Я. Інфографіка як засіб медичного інформування у період пандемії COVID-19 // Образ. 2021. Вип. 2 (36). С. 6-13. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.2(36)-6-13
Abstract У статті визначено особливості інфографіки як засобу медичного інформування у період пандемії COVID-19, зокрема можливості представлення у інфографіці теми коронавірусу та чинники впливу цього на цільову аудиторію. З’ясовано основні можливості використання інфографіки у період пандемії, зокрема застосування інфографіки як інструменту комунікації з цільовою аудиторією та впливу на рішення соціальних проблем. Особлива увага приділяється особливостям інфографіки як складовій візуальних комунікацій у період пандемії, зокрема домінуючим в інфографіці кольорам, використанню гістограм, діаграм і карт, співвідношенню «текстоцентричної» та «графікоцентричної» інфографіки, використанню у інфографіці переважно зображень героїв певної статі, а не гендерно-нейтральних символів.
The article defines the features of infographics as a means of medical information during the COVID-19 pandemic. In particular, the possibilities of presenting the topic of coronavirus in infographics and the factors influencing on the target audience were identified. The article clarifies the main possibilities of using infographics during a pandemic, in particular, the use of infographics as a tool for communicating with the target audience and influencing the solution of social problems. Particular attention is paid to the specifics of infographics as a component of visual communications during a pandemic. The article defines the dominant colors in infographics, use of histograms, charts and maps, the ratio of «text-centric» and «graphic-centric» infographics. It was found that in infographics, images of characters of a certain gender are predominantly used, rather than gender-neutral symbols.
Appears in Collections: Образ

Views

Canada Canada
1
China China
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
8153386
Greece Greece
1807
Ireland Ireland
402242271
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
Ukraine Ukraine
402242272
United Kingdom United Kingdom
108482043
United States United States
921339113
Unknown Country Unknown Country
333738181

Downloads

Canada Canada
-1499996341
Germany Germany
1243998
Singapore Singapore
488
Ukraine Ukraine
402242273
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-2118768214

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Obraz_2_2021.pdf 103,63 kB Adobe PDF 1079689501

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.