Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85786
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз впливу підвищення рівня якості нової продукції на її ціну
Authors Гусейнзаде, І.Р.
ORCID
Keywords якість
качество
quality
новий товар
новый товар
new product
управління якістю
управление качеством
quality management
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85786
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Гусейнзаде І. Р. Аналіз впливу підвищення рівня якості нової продукції на її ціну : робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра : спец. 073 - менеджмент / наук. кер. Т. М. Майборода. Суми : Сумський державний університет, 2021. 43 с.
Abstract В роботі розглянуто теоретичні та методичні засади впливу підвищення рівня якості нової продукції на її ціну. На базі використання системного аналізу до вивчення процесів взаємозв’язку рівня якості нової продукції та її ціни, було виявлено головні фактори управління якістю продукції, окремі показники якості продукції, що впливають на загальну ціну та обґрунтована необхідність проведення попередніх економічних підрахунків до початку створення нової продукції з підвищеним рівнем якості. Визначено економічну ефективність підвищення рівня якості продукції та надано рекомендації по економічній рентабельності створення нового продукту. Виявлено можливість збільшення додаткових прибутків при створенні нової продукції з підвищеним рівнем якості (використано диференційований метод оцінки рівня якості).
В работе рассмотрены теоретические и методические основы влияния повышения уровня качества новой продукции на ее цену. На базе использования системного анализа к изучению процессов взаимосвязи уровня качества новой продукции и ее цены, были выявлены главные факторы управления качеством, отдельные показатели качества которые влияют на общую цену и обоснована необходимость проведения предварительных экономических расчетов до начала создания новой продукции с повышенным уровнем качества. Определена экономическая эффективность повышения уровня качества продукции и даны рекомендации по экономической рентабельности создания нового продукта. Выявлена возможность увеличения дополнительных доходов при создании новой продукции с повышенным уровнем качества (использовано дифференцированный метод оценки уровня качества).
The paper considers the theoretical and methodological principles of the impact of improving the quality of new products on its price. Based on the use of systematic analysis to study the relationship between the level of quality of new products and their prices, the main factors of product quality management, some indicators of product quality that affect the overall price and the need for preliminary economic calculations to create new products from high quality. The economic efficiency of increasing the level of product quality is determined and recommendations on the economic profitability of creating a new product are given. The possibility of increasing additional profits when creating new products with a higher level of quality is identified (a differentiated method of assessing the level of quality is used).
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

China China
1
Czechia Czechia
1
Germany Germany
22996
Ireland Ireland
3045
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
1550838
United Kingdom United Kingdom
45993
United States United States
1145119
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
129
Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Norway Norway
1
Poland Poland
1653
Romania Romania
1
Ukraine Ukraine
1550839
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1145118

Files

File Size Format Downloads
Guseinzade_bac_rob.pdf 618,39 kB Adobe PDF 2697748

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.