Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Екологічний маркетинг |
Other Titles |
Environmental marketing Экологический маркетинг |
Authors |
Illiashenko, Serhii Mykolaiovych
Prokopenko, Olha Volodymyrivna |
ORCID |
http://orcid.org/0000-0001-5484-9788 |
Keywords |
екологічний маркетинг екологічні потреби екологічні товари Взаємодія інтересів суб’єктів ринку Споживачі екологічних товарів экологический маркетинг экологические потребности экологические товары взаимодействие интересов субъектов рынка потребители экологических товаров Environmental marketing Environmental needs Environmental goods The interaction of sub’êktìv market Consumers of environmental goods |
Type | Article |
Date of Issue | 2003 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 |
Publisher | Преса України |
License | |
Citation | Ильяшенко С., Прокопенко О. Экологический маркетинг // Экономика Украины, 2003. - № 12. – С. 56-61. |
Abstract |
У статті викладено концептуальні основи екологічного маркетингу, висвітлено поняття екологічних потреб і еволюцію екологічних потреб у часі, розкрито поняття екологічних товарів, запропонована їх класифікація за ступенем екодеструктивно впливу на довкілля. Запропоновано підходи до оптимізації вибору напрямків розвитку підприємств на основі екологічних товарів, досліджено особливості просування екологічних товарів на ринок
При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 В статье изложены концептуальные основы экологического маркетинга,раскрыто понятие экологических потребностей и эволюция экологических потребностей во времени. Раскрыто понятие экологических товаров, предложена из классификация по степени экодеструктивного влияния на окружающую среду. Предложены подходы к оптимизации выбора направлений развития предприятия на основе экологических товаров, исследованы особенности продвижения экологических товаров на рынок При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 The article outlined the conceptual framework for environmental marketing, addressed the concept of environmental needs and the evolution of environmental needs in time, revealed the concept of environmental goods, offered them the classification of the degree of ekodestruktivno impact on the environment. Proposed theoretical-methodological approaches to optimization choice of directions of the development of enterprises based on environmental goods, especially the promotion of environmental goods are on the market When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/8550 |
Appears in Collections: |
Наукові видання (ННІ ФЕМ) |
Views
A1
2
Bulgaria
1
China
8
Czechia
124266
EU
15
France
21397539
Germany
204461
Iceland
21
Ireland
126948
Kazakhstan
1
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
97800
Norway
8
Poland
-1208995470
Russia
1041102846
Singapore
1
Slovakia
1
South Africa
1
Spain
1
Sweden
2
Turkey
3
Ukraine
1299089230
United Kingdom
1286838520
United States
1876976340
Unknown Country
128238
Venezuela
1
Downloads
A1
1
Bulgaria
214452
China
22123493
Czechia
42723
Denmark
57671
EU
3
Estonia
1
Finland
60818
France
196898
Germany
-1133650730
Hungary
120580
Ireland
67271
Italy
22123491
Japan
224084
Lithuania
1
Moldova
1
Netherlands
82719248
Norway
1
Poland
1876976340
Romania
1
Russia
84569
Singapore
21397544
Slovakia
1
Spain
1
Switzerland
1
Turkey
1018068777
Ukraine
22123492
United Kingdom
108590
United States
22123495
Unknown Country
1349465370
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
2003_19.pdf | 310,98 kB | Adobe PDF | -990319108 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.