Please use this identifier to cite or link to this item:
https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85269
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Формування корпоративної культури в бізнес-середовищі |
Authors |
Бєлевцова, В.О.
|
ORCID | |
Keywords |
економіка экономика economy корпоративна культура корпоративная культура corporate culture ефективність эффективность efficiency |
Type | Bachelous Paper |
Date of Issue | 2021 |
URI | https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/85269 |
Publisher | Сумський державний університет |
License | Copyright not evaluated |
Citation | Бєлевцова В. О. Формування корпоративної культури в бізнес-середовищі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. Л. Г. Мельник. Суми : Сумський державний університет, 2021. 37 с. |
Abstract |
Метою роботи є вивчення та аналіз підходів до визначення корпоративної культури компаній в бізнес-середовище.
Об’єктом дослідження є корпоративна культура, як соціально-економічне явище в бізнес-середовище.
У першому розділі «КОРПОРОТИВНА КУЛЬТУРА, ЯК СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНЕ ЯВИЩЕ В БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩЕ» проаналізовані поняття корпоративної культури, наведені основні види, принципи, функції та вплив корпоративної культури на розвиток фірми.
У другому розділі «ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬУРИ» досліджені основні складові формування корпоративної культури, проаналізовані особливості формування корпоративної культури в залежності від специфіки компаній.
У третьому розділі «КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА» розглянуто корпоративну культуру в системі управління персоналом фірми, зокрема на прикладі концептуальних підходів та аналіз систем управління щодо формуванням корпоративної культури в бізнес-середовище The purpose of the thesis is to study and analyze approaches to determining the corporate culture of companies in the business environment. The object of study is corporate culture as a socio-economic phenomenon in the business environment. The first section “CORPORATE CULTURE AS A SOCIO-ECONOMIC PHENOMENON IN THE BUSINESS ENVIRONMENT” analyzes the concepts of corporate culture, the mainideas, principles, functions and the impact of corporate culture on the development of the firm. In the second section “FORMATION OF CORPORATE CULTURE”. The basic components of formation of corporate culture are investigated, analyzed features of the formation of corporate culture depending on the specifics of companies. In the third section “CORPORATE CULTURE IN THE ENTERPRISE PERSONNEL MANAGEMENT SYSTEM” the corporate culture in the personnel management system of the firm is considered, in particular on the example of conceptual approaches and analysis management systems for the formation of corporate culture in the business environment |
Appears in Collections: |
Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ) |
Views
China
2041599714
Estonia
6437126
Finland
31238
France
148238312
Germany
1322489633
Ireland
610076739
Lithuania
1
Netherlands
91958416
Poland
1051209
Romania
1
Russia
384816314
Slovakia
1
Spain
1
Sweden
1
Ukraine
148238314
United Kingdom
2041599719
United States
1829694865
Unknown Country
-1126683795
Downloads
Albania
1
Belgium
1
Bulgaria
16815284
Canada
1
Czechia
1
Ecuador
1
Estonia
1
Finland
263851
France
1535101711
Georgia
1
Germany
-440947965
Greece
1
Ireland
1
Italy
6437132
Lithuania
1
Luxembourg
1
Netherlands
1535101720
Norway
384816262
Poland
2041599705
Romania
1
Russia
2041599715
Spain
1
Sweden
1
Ukraine
-1090386782
United Arab Emirates
1
United Kingdom
2041599718
United States
148238312
Unknown Country
1
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Bielevtseva_bak_rob.pdf | 699,16 kB | Adobe PDF | -369695913 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.