Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84627
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Аналіз маркетингового середовища підприємства та шляхи підвищення його конкурентоспроможності (на прикладі ТОВ "Артіпак")
Authors Первак, Д.А.
ORCID
Keywords маркетингове середовище
маркетинговая среда
marketing environment
конкурентоспроможність підприємства
конкурентоспособность предприятия
competitiveness of enterprise
конкуренти
конкуренты
competitors
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84627
Publisher Конотопський інститут Сумського державного університету
License Copyright not evaluated
Citation Первак, Д.А. Аналіз маркетингового середовища підприємства та шляхи підвищення його конкурентоспроможності (на прикладі ТОВ "Артіпак"): робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 073 - менеджмент / Д.А. Первак, наук. кер. Г.І. Самусь. - Конотоп: Конотопський інститут Сумського державного університету, 2021. - 42 с.
Abstract У роботі розглянуто теоретичні основи проведення аналізу маркетингового середовища підприємства: поняття і структура; етапи аналізу; методи та інструменти маркетингу, що використовуються для розробки і реалізації нових продуктів. Проведено аналіз маркетингового середовища і конкурентоспроможності підприємства. Визначені основні проблеми маркетингового середовища підприємства та шляхи підвищення його конкурентоспроможності.
В работе рассмотрены теоретические основы проведения анализа маркетинговой среды предприятия: понятие и структура; этапы анализа; методы и инструменты маркетинга, которые используются для разработки и реализации новых продуктов. Проведен анализ маркетинговой среды и конкурентоспособности предприятия. Определены основные проблемы маркетинговой среды предприятия и пути повышения его конкурентоспособности.
Theoretical bases of realization of analysis of marketing environment of enterprise are in-process considered: concept and structure; stages of analysis; methods and marketing instruments that is used for development and realization of new products. The analysis of marketing environment and competitiveness of enterprise is conducted. Certain basic problems of marketing environment of enterprise and ways of increase of his competitiveness.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (КІ)

Views

China China
-1609151684
Czechia Czechia
1
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Germany Germany
1881238636
Greece Greece
33432
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
-515591730
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
9250694
Netherlands Netherlands
1881238674
Norway Norway
1
Poland Poland
95718
Singapore Singapore
1
Sweden Sweden
7613
Ukraine Ukraine
1319725069
United Kingdom United Kingdom
-268140938
United States United States
1319725057
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1881238607
Belarus Belarus
-515591699
Belgium Belgium
160165
Bulgaria Bulgaria
-787094986
Canada Canada
1881238646
China China
1
Czechia Czechia
-515591757
Denmark Denmark
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
1881238613
France France
1319725047
Georgia Georgia
1
Germany Germany
1319725090
Gibraltar Gibraltar
209577
India India
-804574689
Ireland Ireland
-515591728
Italy Italy
927074307
Latvia Latvia
1319725083
Lithuania Lithuania
1283908726
Moldova Moldova
1428264532
Netherlands Netherlands
456336365
Norway Norway
1319725046
Poland Poland
-515591736
Portugal Portugal
1283908661
Romania Romania
-268140909
Russia Russia
1319725081
Slovakia Slovakia
1319725079
South Korea South Korea
1
Spain Spain
-515591733
Ukraine Ukraine
-276536740
United Kingdom United Kingdom
320584745
United States United States
1319725094
Unknown Country Unknown Country
-268141018

Files

File Size Format Downloads
Pervak_bac_rob.pdf 1,05 MB Adobe PDF -1580077710

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.