Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84324
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Company Global Competitive Strategy and Employees Awareness
Other Titles Обізнаність працівників як складова глобальної конкурентної стратегії компанії
Authors Urbanski, M.
ORCID
Keywords глобальна стратегія
обізнаність працівників
великі підприємства
управління знаннями
global strategy
employee awareness
large enterprises
knowledge management
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/84324
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Urbanski, M. (2021). Company Global Competitive Strategy and Employees Awareness. Marketing and Management of Innovations, 2, 49-64. http://doi.org/10.21272/mmi.2021.2-04
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання визначення імперативів формування глобальної конкурентної стратегії компанії. Розкрито сутність глобальної конкурентної стратегії. Визначено, що глобальна конкурентна стратегія компанії впливає на підвищення показників продуктивності праці її працівників. Теоретично обґрунтовано необхідність поінформованості працівників компанії з основними аспектами глобальної конкурентної стратегії компанії з метою досягнення запланованих показників ефективності її впровадження. Основною метою статті є дослідження рівня обізнаності працівників щодо глобальної стратегії компанії на прикладі великих підприємств Польщі. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 82 працівників великих підприємств Польщі. Методичним інструментарієм дослідження стали методи поперечних зрізів, дескриптивної статистики. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що зростання рівня обізнаності працівників про діяльність компанії сприяє підвищенню їх мотивації. За результатами дослідження встановлено, що працівники вважають глобальну стратегію компанії невід’ємною складовою при створенні бренду та виходу на нові ринки. Головною перевагою глобальної стратегії компанії є підвищення якості її продукції, зростання рівня продажів, просування бренду, збільшення прибутку та кількості споживачів, підвищення конкурентних переваг та зниження собівартості. Враховуючи отримані результати, автором наголошено на необхідності формування ефективної глобальної стратегії для підвищення результативності бізнес-діяльності. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження з метою просування великих підприємств у Польщі.
In the era of industrialization, the role of company's global strategy has a significant role in surviving in a competitive environment. The global strategy has the major weapon to compete with the competitors and achieve a higher level of performance. In this direction, the awareness of global strategy among employees has key importance. However, in most companies, the level of awareness among the employees is low, which has a negative effect on the global strategy. This study aims to examine the level of awareness among employees concerning the company's global strategy. This study selected large enterprises from Poland. Data were collected from the employees of large enterprises from Poland. A cross-sectional research design was used in the present study under a quantitative research approach. In this research, first-hand data was collected from one point in time. A total of 200 questionnaires were used to collect data and distribute it to employees, of which 82 valid responses were received for data analysis. It is an important investigation that is not documented in previous studies. Particularly, large enterprises from Poland were not considered by the previous studies. This study significantly contributed to the body of knowledge. Along with the theoretical implications, the current study also has practical implications. Results of the study highlighted valuable insights for the large enterprises to enhance the company's global strategy through employee awareness. It is also evident from the results that awareness about the global strategy could promote the employee motivational level. Therefore, employees want to adopt the global strategy. Employees also highlighted that global strategy is important for brand building, innovation, and expansion to the new market. According to the employees, the major benefits of the global strategy include increasing the product quality, increasing sales, brand recognition promotion, increasing the profit, increasing the customers, gaining competitive advantage, and reducing the cost. Thus, to achieve higher performance through global strategy benefits, a company must have well planned global strategy. Therefore, the study's findings have valuable importance for the practitioners to promote large enterprises in Poland.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
China China
629
France France
1
Germany Germany
29425
Greece Greece
1
Ireland Ireland
14713
Japan Japan
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
1
Pakistan Pakistan
1
Russia Russia
1
South Africa South Africa
644
Ukraine Ukraine
979592
United Kingdom United Kingdom
436620
United States United States
4827769
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
2083

Downloads

Australia Australia
2078
Brazil Brazil
1
Canada Canada
3364054
China China
4827769
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
3364053
Gabon Gabon
1
Germany Germany
223908
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
7679
Indonesia Indonesia
4162
Iraq Iraq
630
Ireland Ireland
29427
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
11196
Netherlands Netherlands
58849
Peru Peru
6291488
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
2079
Singapore Singapore
646
South Africa South Africa
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
979593
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
6291489
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Urbanski_mmi_2_2021.pdf 403,02 kB Adobe PDF 25459114

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.