Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83760
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Students' motivational engagement through distance education
Authors Liashenko, Iryna Volodymyrivna  
Алієва, Рафіга Алі Кизи
ORCID http://orcid.org/0000-0003-4211-5116
Keywords дистанційна освіта
дистанционное обучение
distance learning
дистанційний курс
дистанционный курс
distance course
студенти університету
студенты университета
university students
Type Article
Date of Issue 2021
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83760
Publisher Бердянський державний педагогічний університет
License Copyright not evaluated
Citation Liashenko I., Alieva R. Students' motivational engagement through distance education // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. Бердянськ : БДПУ, 2021. Вип.1. C. 276 - 283.
Abstract У статті зроблено спробу зробити теоретичну основу методів дистанційного навчання та висвітлити їх вплив на ефективне навчання. Дослідження аналізує результати дистанційної роботи студентів першого курсу на освітній інтерактивній платформі Пірсон з розвитком початкових мовних навичок за сучасними технологіями та методами. Останній глобальний обвал пандемії поставив перед університетами безліч освітніх проблем. Сучасний стан освіти відфільтрував фактичну готовність вищих навчальних закладів до гнучких змін у дистанційному навчанні. Викладачам довелося адаптуватися до закликів реалій, що переробляють освітні програми, на дистанційні курси, якщо вони не робили цього раніше. Хоча тема дистанційного навчання посіла провідне місце в сучасних дослідженнях, багато університетів мали проблеми з безболісним переходом своїх студентів на дистанційний процес навчання. Дистанційне навчання лише набирає обертів, і ті університети, які розробили можливості для онлайн-навчання, швидко впорались із вимогами сучасності. Дослідження розкриває результати анкетування студентів першого курсу фізичної реабілітації та спорту Сумського державного університету для визначення їх оцінки про онлайн-курс англійської мови на інтерактивній платформі Пірсон. Результати дослідження виявляють значний взаємозв’язок між сучасним та високотехнологічним дизайном та методами в онлайн-інструкціях та мотивації та самоорганізації учнів, що призводить до кращого набуття та результатів. Беручи до уваги принципи розробки мотиваційного курсу, такого як інтерактивна платформа Пірсон, викладачі університету можуть використовувати цей шаблон для створення своїх онлайн-курсів з використанням вправ критичного мислення, рефлексивних практик, вдосконаленого ІТ-інтерфейсу, різноманітності завдань, додавання конкурентних елементів у дизайн, що в цілому значно підвищить ефективність дистанційного навчання.
В статье сделана попытка сделать теоретическую основу методов дистанционного обучения и осветить их влияние на эффективное обучение. Исследование анализирует результаты дистанционной работы студентов первого курса на образовательный интерактивной платформе Пирсон с развитием начальных языковых навыков по современным технологиям и методами. Последний глобальный обвал пандемии поставил перед университетами множество образовательных проблем. Современное состояние образования отфильтровал фактической готовности вузов к гибких изменений в дистанционном обучении. Преподавателям пришлось адаптироваться к призывам реалий, перерабатывающих образовательные программы, на дистанционные курсы, если они не делали этого раньше. Хотя тема дистанционного обучения заняла ведущее место в современных исследованиях, многие университеты имели проблемы с безболезненным переходом своих студентов на дистанционный процесс обучения. Дистанционное обучение только набирает обороты, и те университеты, которые разработали возможности для онлайн-обучения, быстро справились с требованиями современности. Исследование раскрывает результаты анкетирования студентов первого курса физической реабилитации и спорта Сумского государственного университета для определения их оценки об онлайн-курс английского языка на интерактивной платформе Пирсон. Результаты исследования проявляют значительный взаимосвязь между современным и высокотехнологичным дизайном и методами в онлайн-инструкциях и мотивации и самоорганизации учащихся, что приводит к лучшему приобретения и результатов. Принимая во внимание принципы разработки мотивационного курса, такого как интерактивная платформа Пирсон, преподаватели университета могут использовать этот шаблон для создания своих онлайн-курсов с использованием упражнений критического мышления, рефлексивных практик, усовершенствованного ИТ-интерфейса, разнообразия задач, добавление конкурентных элементов в дизайн, в целом значительно повысит эффективность дистанционного обучения.
The paper attempts to make the theoretical background of distance learning methods and highlight their influence on efficient learning. It also analyzes the results of the distance work of undergraduate students on the educational interactive platform Pearson with the development of the primary language skills by modern technologies and methods. The latest global pandemic collapse has presented universities with many educational challenges. The current state of education has filtered the actual preparedness of the higher institutions for flexible adjustments in distance learning. The educators had to adapt to the calls of realia reshaping the educational programs to the distance courses if they hadn't done that before quickly. Although distance learning topic has taken the leading place in modern research, many universities struggled with the smooth transition of their students to the distance learning process. Distance learning has been just gaining momentum, and those universities who have developed facilities for online education have quickly managed to requirements of nowadays challenge. The research reveals the results of the questionnaire given to the first-year students of Physical Rehabilitation and Sports at Sumy State University to define their perception about English online course on Pearson interactive platform. The results in the study reveal the significant relationship between the up-to-date and high technological design and methods in online instructions and development students’ motivation and self-organization, which leads to better acquisition and results. Taking into account the principles of designing the motivational course like Pearson interactive platform, the university teachers may use this pattern for creating their online courses using critical thinking exercises, reflective practices, improved IT interface, variety of tasks, adding the competitive elements in the design, which in total will significantly increase the efficiency of distance learning.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Views

China China
269
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
3764787
Greece Greece
1
India India
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
2539508
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
1076
Norway Norway
1
Portugal Portugal
1
Puerto Rico Puerto Rico
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
7529568
Spain Spain
268
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
843163057
United Kingdom United Kingdom
29406568
United States United States
654255763
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
4041

Downloads

Argentina Argentina
1
Belarus Belarus
267
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
843163058
France France
29406569
Guam Guam
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Iran Iran
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
685826
Mongolia Mongolia
1
Netherlands Netherlands
465348468
Nigeria Nigeria
1
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
South Korea South Korea
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1540664921
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
843163060
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Liashenko_distance learning.pdf 669,96 kB Adobe PDF -572535112

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.