Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83272
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Полікультурне суспільство та історичні освітні конструкти
Other Titles Multicultural society and historical constructs education
Authors Бережна, С.
ORCID
Keywords історичне пізнання
полікультурне суспільство
історична пам’ять
мікроісторія
historical knowledge
multicultural society
historical memory
micro history
Type Article
Date of Issue 2011
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/83272
Publisher ДВНЗ "Українська академія банківської справи Національного банку України"
License In Copyright
Citation Бережна, С. Полікультурне суспільство та історичні освітні конструкти // Світогляд-Філософія-Релігія. 2011. Вип. 1. С. 196-203.
Abstract В статті розглядається зміна парадигми історичного пізнання в умовах полікультурного суспільства. Звертається увага на переорієнтацію вивчення історії з “макрорівня” на “макрорівень”. Зроблено висновок про важливу роль історичного пізнання в формування полікультурного суспільства.
In the article the changing paradigm of historical knowledge in a multicultural society. Attention is paid to studying the history of the reorientation of “macro” to “micro”. The conclusion about the importance of historical knowledge in the formation of a multicultural society.
Appears in Collections: Світогляд - Філософія - Релігія

Views

China China
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
175
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
1734
United Kingdom United Kingdom
600
United States United States
602

Downloads

Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
3116
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3116

Files

File Size Format Downloads
Berejna_wpr_1_2011.pdf 398 kB Adobe PDF 6234

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.