Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80597
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Personnel aspects of marketing activity reengineering at the industrial enterprises
Authors Taraniuk, Leonid Mykolaiovych  
Кобизький, Денис Сергійович
Kobyzkyi, Denys Serhiiovych
Taraniuk, Karina Viktorivna  
Dimitrova, V.
ORCID http://orcid.org/0000-0003-1842-7128
http://orcid.org/0000-0003-0785-5186
Keywords персонал
personnel
маркетингова діяльність
маркетинговая деятельность
management system
підприємство
предприятие
enterprisе
реінжиніринг бізнес-процесів
реинжиниринг бизнес-процессов
business process reengineering,
компетентність
компетентность
competency
Type Article
Date of Issue 2018
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80597
Publisher LLC "Consulting Publishing Company "Business Perspectives"
License Copyright not evaluated
Citation Personnel aspects of marketing activity reengineering at the industrial enterprises [Текст] / L.M. Taraniuk, D.S. Kobyzskyi, K.V. Taraniuk, V. Dimitrova // Innovative Marketing. - 2018. – Vol. 14, № 2. – Р. 26-34. – DOI: http://dx.doi.org/10.21511/im.14(2).2018.03.
Abstract Впроваджуючи радикальні перетворення, такі як реінжиніринг бізнес-процесів у роботі промислових підприємств, існує потреба у підвищенні ефективності роботи персоналу при переробці бізнес-процесів. Необхідно терміново посилити контроль з боку вищого керівництва компаній для дотримання процедури та стандартів реінжинірингу бізнес-процесів на підприємствах з метою підвищення його економічної ефективності. Тому актуальність предмета наукового дослідження незаперечна. Проаналізовано наукові роботи економістів-академістів щодо особливостей кадрового забезпечення для реінжинірингу бізнес-процесів компаній. Розроблено шляхи подолання опору персоналу на організаційні зміни промислових підприємств. Опис ефективних членів команди реінжинірингу в роботі компанії вдосконалено шляхом формування особливих особливостей кожного члена команди реінжинірингу. Особисті та професійні компетенції персоналу формуються та пропонуються як найбільш ефективні для успішного здійснення реінжинірингу маркетингової діяльності на промислових підприємствах. У рамках аналізу та підбору персоналу під час реінжинірингу маркетингової діяльності на промислових підприємствах була розроблена анкета. Отриманий компонент опитувальника був розроблений для прийняття управлінського рішення щодо підбору персоналу в командах з реінжинірингу.
При проведении радикальных преобразований, таких как реинжиниринг бизнес-процессов в работе промышленных предприятий, возникает необходимость повышения эффективности работы персонала при реинжиниринге бизнес-процессов. Требуется безотлагательное усиление контроля со стороны топ-менеджмента компаний за соблюдением порядка и стандартов реинжиниринга бизнес-процессов на предприятиях с целью повышения его экономической эффективности. Поэтому актуальность темы научного исследования неоспорима. Анализируются исследовательские работы ученых-экономистов по особенностям кадрового обеспечения реинжиниринга бизнес-процессов компаний. Разработаны способы преодоления сопротивления персонала организационным изменениям промышленных предприятий. Улучшено описание эффективных членов команды реинжиниринга в работе компании за счет формирования особых характеристик каждого члена команды реинжиниринга. Личностные и профессиональные компетенции персонала формируются и предлагаются как наиболее эффективные для успешной реализации реинжиниринга маркетинговой деятельности на промышленных предприятиях. Анкета разработана в рамках анализа и отбора персонала при реинжиниринге маркетинговой деятельности на промышленных предприятиях. Результирующий компонент анкеты был разработан для принятия управленческого решения по подбору персонала в реинжиниринговых командах.
While implementing the radical transformations, such as the business processes reengineering in the work of industrial enterprises, there is a need to increase the personnel operating efficiency in the business processes redesign. The urgent increase of control by the top management of companies is demanded for observing the procedure and standards of business processes reengineering at the enterprises in order to increase its cost effectiveness. Therefore, the relevance of the scientific research subject is indisputable. The research works of academic economists concerning the features of staffing for the business processes reengineering of companies are analyzed. The ways to overcome the resistance to organizational changes of industrial enterprises by the staff are developed. The description of the effective members of the reengineering team in the work of the company has been improved by forming special features of each member of the reengineering team. The personal and professional competencies of the personnel are shaped and offered as the most effective ones for successful realization of marketing activity reengineering at the industrial enterprises. A questionnaire was developed as part of the analysis and selection of personnel during the marketing activities reengineering at the industrial enterprises. The resulting component of the questionnaire was developed for making managerial decision on personnel selection in reengineering teams.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Canada Canada
1
China China
494
Germany Germany
4136589
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
10629971
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
1
Lithuania Lithuania
3675
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
139
Peru Peru
1
Singapore Singapore
1
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
1
Tunisia Tunisia
1
Ukraine Ukraine
31285849
United Kingdom United Kingdom
10629970
United States United States
174199654
Vietnam Vietnam
988

Downloads

Canada Canada
1
Greece Greece
1
Kenya Kenya
31285847
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Peru Peru
493
Ukraine Ukraine
60824276
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
174199654
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Taraniuk_ Innovative_Marketing_2_2018.pdf 342,36 kB Adobe PDF 266310276

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.