Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80364
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Візуальний контент місцевої онлайн-журналістики: сучасні тенденції та проблеми
Other Titles Visual content of local online journalism: contemporary trends and issues
Authors Havryliuk, Inna Leonidivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7454-3540
Keywords візуалізація
онлайн-медіа
інфографіка
відео
фотографії
малюнки
visualization
online media
infographics
videos
photos
pictures
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80364
Publisher Сумський державний університет
License In Copyright
Citation Гаврилюк, І.Л. Візуальний контент місцевої онлайн-журналістики: сучасні тенденції та проблеми [Текст] / І.Л. Гаврилюк // Образ. - 2020. - №1(33). - С. 51-56. - DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2020.1(33)-51-56.
Abstract У статті розглядається візуальне наповнення місцевих онлайн-медій на прикладі Сумської області. Визначаються особливості розвитку та проблемні зони візуальної складової в місцевих інтернет-виданнях. З’ясовано, що в цілому сумські онлайн-медіа орієнтуються на загальносвітову тенденцію, яка полягає в посиленні візуальної комунікації, розумінні її ролі. Незважаючи на це, візуальна "мова" аналізованих онлайн-видань не вирізняється розмаїтістю. Наголошується на тому, що місцеві медіа здебільшого використовують стандартний набір засобів візуальної комунікації. Пропонований контент переважно не вирізняється й унікальністю та ексклюзивністю.
The article examines the visual content of Sumy online media. The peculiarities of development and problem areas of the visual component in local internet publications are determined. It is found out that in general Sumy online media are focused on the global trend, which consists in strengthening visual communication, understanding its role. Despite this, the visual "language" of Sumy online publications is not distinguished by diversity. It is emphasized that local media mostly use a standard set of visual communication tools. The proposed visual content is mostly not distinguished by its uniqueness, exclusivity.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
1979536581
Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
France France
1
Germany Germany
-34276814
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1988105786
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
356093066
Singapore Singapore
1
Togo Togo
1
Ukraine Ukraine
980538555
United Kingdom United Kingdom
1315226370
United States United States
-164589578
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Canada Canada
1
China China
-164589574
Czechia Czechia
-1151223952
Finland Finland
15528253
France France
185296
Germany Germany
-310186517
India India
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Netherlands Netherlands
609345252
Norway Norway
31629795
Poland Poland
140330
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
980538556
United Kingdom United Kingdom
841
United States United States
1988105787

Files

File Size Format Downloads
Havryliuk_Obraz_1_2020.pdf 630,24 kB Adobe PDF 1999474074

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.