Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80024
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovations in Management of the Complementary Develipment of the Territories Adjusted to the River Cargo Transportation
Other Titles Інновації в управлінні комплементарним розвитком прилеглих до річкових вантажоперевезень територій
Authors Krykavskyy, Y.
Prokopenko, O.
Shandrivska, O.
Vasyltsiv, N.
Nycz-Wojtan, S.
ORCID
Keywords інновації
управління
річковий транспорт
логістика
комплементарний розвиток
територіальна структура
logistics
regional development
river transport
port regions
territorial structure of Ukrainian
complementary development
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80024
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Krykavskyy, Y., Prokopenko, O., Shandrivska, O., Vasyltsiv, N., & Nycz-Wojtan, S. (2020). Innovations in Management of the Complementary Develipment of the Territories Adjusted to the River Cargo Transportation. Marketing and Management of Innovations, 3, 257-275. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-19
Abstract У роботі узагальнені результати наукової дискусії з питань управління комплементарним розвитком прилеглих до річкових перевезень вантажів територій. Головою метою дослідження є обґрунтування сутності та напрямків імплементації потенціалу річкових перевезень в логістичну систему країни завдяки впливу річкових перевезень на економічний розвиток прилеглих територій на основі системного підходу. Систематизація літературних джерел і підходів до вирішення проблеми управління річковими перевезеннями вантажів в контексті управління комплементарним розвитком прилеглих до них територій свідчить про низький рівень орієнтування регіонів в своєму розвитку на реалізацію потенціалу від залучення річкового транспорту в процес перевезення вантажів, а саме в контексті: прямого впливу на економіку країни і її території завдяки підвищенню ефективності транспортних процесів, так і опосередкованого - через розвиток інфраструктури цих процесів. Актуальність дослідження полягає в тому, що в умовах доцільності переорієнтації налагодженої структури логістичної системи країни, її внутрішніх і транзитних матеріальних потоків відповідно до критеріїв економічності і екологічності, дозволяє використовувати річковий транспорт для перевезень сировинних потоків сухих і рідких вантажів, великогабаритних товарів на істотні відстані, а отже, збільшити частку річкових перевезень в загальних вантажоперевезеннях і в структурі ВВП. Зазначені фактори радикального зростання попиту на річкові перевезення з боку бізнесу і держави вимагають відповідної переорієнтації логістики для багатьох галузей економіки, в першу чергу з боку прирічкових територій. Дослідження проблематики річкових перевезень вантажів в просторово-функціональній реструктуризації економіки регіонів України із застосуванням концепції логістики проводиться в такій логічній послідовності: оцінка здатності річкового транспорту щодо формування прямого і мультиплікативного ефекту логістики, сформованого ВРП і експортними процесами в портових регіонах країни; здійснення кластеризації областей, прилеглих до річкових портів за ознаками потенціалу розвитку (валовий регіональний продукт і експорт, в т. ч. в розрахунку на душу населення); підтвердження розподілу регіонів згідно ієрархічної кластеризації прилеглих регіонів; оцінка інвестиційної привабливості портових регіонів країни; управління активізацією впливу річкового транспорту на розвиток прилеглих територій; оцінка потенціалу мультиплікативного ефекту в системі управління розвитком річкових портів. Методами дослідження стали використані в роботі евристичний підхід до структури портових регіонів (на підставі авторської методики формування кластерів на основі вкладу річкового транспорту в формування прямого і мультиплікативного ефекту логістики: сформованого ВРП і експортними процесами в портових регіонах країни) і математичний алгоритм ієрархічної кластеризації портових регіонів з використанням програмної системи SPSS. Результати оцінки вкладу річкових вантажоперевезень в економіку прилеглих територій отримані з використанням регресійного аналізу впливу річкового транспорту на динаміку розвитку регіону його розміщення, також з підтвердженням репрезентативності результатів товаротранспортної роботи річкового транспорту за період 2007-2016 років. Об'єктом дослідження стали портові регіони країни, адже саме вони є територією генерування попиту на річкові перевезення вантажів. Результати оцінки вкладу річкових вантажних перевезень в економіку прилеглих територій показали, що річковий транспорт не є ринкоутворюючим фактором розвитку прилеглих територій. Результати дослідження можуть бути корисними для Міністерства інфраструктури України, Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України, адміністрації річкових портів, логістичних операторів, бізнесу в припортових регіонах, інших учасників ринку водних перевезень в умовах пріоритезації мети комбінованих перевезень вантажів.
The paper deals with the results of the scientific discussion on the management of the complementary development of the adjacent territories to river freight. The main purpose is to substantiate the nature and directions of implementing the river transport potential in the country's logistics system by applying the concept of complementary development of the economy of port regions, focusing on the development of river ports as nodes of the country's logistics system. The relevance of the study is that the factors of radical growth of demand for inland waterway transportation from businesses and the state require a corresponding reorientation of logistics for many sectors of the economy, especially from the riparian territories. The research of the problems of river freight transportation сoncerning dimensional and functional economy restructuring of Ukraine's regions within logistics concept is carried out in the following logical sequence: the evaluation of the ability of river transport to form a direct and multiplicative effect of logistics, generated by gross regional product and export processes in the country's port regions; clustering of areas adjacent to river ports based on development potential (Gross Regional Product and exports); confirmation of the division of regions according to the mathematical algorithm of hierarchical clustering of adjacent regions; the evaluation of investment attractiveness of the country's port regions; managing the intensification of the impact of river transport for the development of surrounding areas; the evaluation of the potential of multiplier effect at the system of management of the river ports complementary development. The mathematical algorithm of hierarchical clustering of port regions using the SPSS software system and the heuristic approach to their structure (by author's method of forming clusters based on the contribution of river transport to the formation of the direct and multiplicative effect of logistics: formed GRP and export processes in the port regions of the country). The subject of the study is the port regions. The evaluation results of the contribution of river freight transport for the economy of the adjacent territories conducted based on regression analysis and analysis of the intensity of river transport use during 2007-2016 period, showed that river transport is not a market-forming factor of development of the adjacent territories. The results of the study can be useful for the Ministry of Infrastructure of Ukraine, Ministry of Economic Development, Trade and Agriculture of Ukraine, administration of river ports, logistics operators, business in port regions, other participants of the market of water transportation in the process of prioritization of the goals of combined freight transportation.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Azerbaijan Azerbaijan
1
China China
195
Colombia Colombia
1
France France
1
Greece Greece
783
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
180596
Lithuania Lithuania
391
Netherlands Netherlands
1
Norway Norway
1
Philippines Philippines
1
Poland Poland
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
13947579
United Kingdom United Kingdom
873310
United States United States
39503300
Unknown Country Unknown Country
1
Vietnam Vietnam
785

Downloads

Canada Canada
1
China China
24499644
Germany Germany
873313
Ireland Ireland
97717
Lithuania Lithuania
9495993
Netherlands Netherlands
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
3395513
United Arab Emirates United Arab Emirates
24499645
United Kingdom United Kingdom
312333
United States United States
39503299
Unknown Country Unknown Country
592825
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Krykavskyy_mmi_3_2020.pdf 587,92 kB Adobe PDF 103270286

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.