Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79741
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості тривожності у студентів з різними психосоматичними розладами
Authors Хамаганов, Д.М.
ORCID
Keywords психосоматичний розлад
психосоматическое расстройство
psychosomatic disorder
тривожність
тревожность
anxiety
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79741
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Хамаганов, Д.М. Особливості тривожності у студентів з різними психосоматичними розладами [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра; спец.: 053 - психологія / Д.М. Хамаганов; наук. керівник В.П. Павленко. - Суми: СумДУ, 2020. - 57 с.
Abstract На перших курсах студент потрапляє у ситуацію зміни оточення, випускаючись зі школи та потрапляючи в нове становище, з іншими правилами та іншими людьми. Перший час юнак докладає зусиль для того, що звикнути до нових умов. На останніх же курсах, студент потрапляє в ситуацію, коли йому потрібно виконати купу завдань, починаючи від дипломної роботи та закінчуючи екзаменами. Постійна емоційна напруга не може залишатися без відповіді, тож з часом надмірна тривожність може перетворитися на погане фізичне самопочуття, проблеми зі шлунком, із серцем, зі спиною, тощо.
На первых курсах студент попадает в ситуацию изменения окружения, выпускаясь школы и попадая в новое положение, с другими правилами и другими людьми. Первое время юноша усилий для того, что привыкнуть к новым условиям. На последних же курсах, студент попадает в ситуацию, когда ему нужно выполнить кучу задач, начиная от дипломной работы и заканчивая экзаменами. Постоянная эмоциональное напряжение не может оставаться без ответа, поэтому со временем чрезмерная тревожность может превратиться в плохое физическое самочувствие, проблемы с желудком, с сердцем, со спиной, и тому подобное.
The main task of this work is to identify and study the relationship between students` complaints about poor health and their level of anxiety, both personal and situational. The next stage will be the development of a psychocorrection program aimed at correcting anxiety conditions that affect the occurrence and manifestation of psychosomatic disorders of the gastrointestinal tract, cardiovascular system, musculoskeletal system and physical exhaustion among students using Gestalt therapy methods. Research on this topic should help to more effectively and accurately correct the state of anxiety among students and, thereby, reduce the intensity of manifestations of psychosomatic disorders associated with anxiety. The influence of this condition on the physical well-being of a person has previously been considered by outstanding researchers in the field of psychology, such as Z. Freud, K. Horney, A. M. Prichozhan, etc., but despite a fairly long and lengthy path of studying this issue, the topic still remains open and has a huge potential for further research.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Algeria Algeria
1
Canada Canada
897
China China
470573139
Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
146005886
Greece Greece
454
Ireland Ireland
622021
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
365418
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1866509178
United Kingdom United Kingdom
15783376
United States United States
941146276
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
1
Canada Canada
22803
China China
1
Czechia Czechia
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
6638
France France
15783378
Germany Germany
1866509177
Ireland Ireland
1
Jordan Jordan
1
Lithuania Lithuania
113450259
Netherlands Netherlands
113450264
Poland Poland
1866509175
Romania Romania
1
Russia Russia
80894636
Spain Spain
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
1866509179
United Kingdom United Kingdom
365421
United States United States
941146276

Files

File Size Format Downloads
Hamaganov_PL.pdf 565,75 kB Adobe PDF -1725287377

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.