Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79380
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Intercultural education policy for youth: European principles of implementation and opportunities for financing in Ukraine
Other Titles Інтеркультурна освітня політика для молоді: європейські принципи впровадження та можливості фінансування в Україні
Интеркультурная образовательная политика для молодежи: европейские принципы реализации и возможности финансирования в Украине
Authors Mayboroda, Tetyana  
Vasylieva, Tetiana Anatoliivna  
Petrushenko, Yurii Mykolaiovych  
Dmytrenko, I.M.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4547-5822
http://orcid.org/0000-0003-0635-7978
http://orcid.org/0000-0001-9902-7577
Keywords інтеркультурність
інтеркультурна освіта
інтеркультурний діалог
молодіжна політика
фінансування освіти
интеркультурнисть
интеркультурное образование
интеркультурный диалог
молодежная политика
финансирование образования
interculturalism
intercultural education
intercultural dialogue
youth policy
financing of education
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79380
Publisher Чернігівський національний технологічний університет
License In Copyright
Citation Intercultural education policy for youth: European principles of implementation and opportunities for financing in Ukraine [Текст] / T.A. Vasylyeva, Yu.M. Petrushenko, T.M. Mayboroda, I.M. Dmytrenko // Фінансові дослідження. - 2019, №1(6).
Abstract Протягом останніх декількох десятиліть інтеркультурна складова відігравала ключову роль в освітній політиці та практиках як у країнах Європи, так і на міжнародному рівні. Ця стаття є вступом до дослідження принципів та цілей інтеркультурної освіти, а також визначає підходи до фінансування такої освіти в Україні. Обґрунтовується необхідність фінансового забезпечення реалізації інтеркультурної освітньої політики, зокрема інтеркультурного діалогу як одного з її інструментів, що сприятиме створенню сприятливого клімату для життя в місцевих спільнотах.
В течение последних нескольких десятилетий интеркультурная составляющая играла ключевую роль в образовательной политике и практиках, как в странах Европы, так и на международном уровне. Данная статья является вступлением к исследованию принципов и целей интеркультурного образования, а также определяет подходы к финансированию такого образования в Украине. Обоснована необходимость финансового обеспечения реализации интеркультурной образовательной политики, в частности интеркультурного диалога как одного из ее инструментов, что будет способствовать созданию благоприятного климата для жизни в местных сообществах.
In the last few decades, intercultural education has played a key role in many educational policies and practices, both in Europe and at the international level. This article is an introduction to the study of the principles and goals of intercultural education. It deals with approaches to financing such education in Ukraine. Justifying the importance of intercultural education policy for young people, intercultural dialogue is considered as one of the tools that will help create a favourable climate for life in local communities.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
Czechia Czechia
30756
Germany Germany
-724623
Ghana Ghana
1
Greece Greece
1
Ireland Ireland
17829369
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
86
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Ukraine Ukraine
-697910387
United Kingdom United Kingdom
-229541043
United States United States
522633492
Unknown Country Unknown Country
436
Vietnam Vietnam
3708

Downloads

Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
-387678199
United Kingdom United Kingdom
653
United States United States
499648825
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
2019_Vasilyeva_Mayboroda_Petrushenko_dmytrenko.pdf 150,2 kB Adobe PDF 111971283

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.