Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79220
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Вплив КСВ комунікації на максимізацію вартості підприємства
Authors Myroshnychenko, Yuliia Oleksandrivna  
Myroshnychenko, Iuliia Oleksandrivna
Лантушенко, Д.С.
Зеленська, К.В.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-0463-0347
Keywords корпоративна соціальна відповідальність, комунікація, вартість підприємства, стейкхолдери, ефективність.
корпоративная социальная ответственность, коммуникация, стоимость предприятия, стейкхолдеры, эффективность.
corporate social responsibility, communication, enterprise value, stakeholders, efficiency
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/79220
Publisher Східна Європа: економіка, бізнес та управління
License Copyright not evaluated
Citation Мирошниченко Ю.О., Лантушенко Д.С., Зеленська К.В. Вплив КСВ комунікації на максимізацію вартості підприємства // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2019. – Вип. 6 (23). – С. 329-335.
Abstract У статті досліджуються питання впливу системи комунікації з корпоративної соціальної відповідальності на максимізацію вартості підприємства. Приведено детальний аналіз літератури щодо наслідків впливу ефективної КСВ-комунікації на основні фінансово-економічні параметри підприємств. Численні до- слідження дають змогу стверджувати про наявність прямого зв’язку між якістю проведення комунікаційної політики з КСВ і поліпшенням фінансових показників підприємства. Особливу увагу приділено аналізу принципів побудови системи КСВ-комунікації та її структурних елементів. Розглянуто питання змісту повідомлення та каналу передачі інформації, а також досліджено чинники внутрішнього та зовнішнього середовища, які впливають на ефективність комунікаційної політики з КСВ. Запропоновано практичні рекомендації для підвищення якості КСВ-комунікації підприємств.
В статье исследуются вопросы влияния коммуникации в системе корпоративной социальной ответственности на максимизацию стоимости предприятия. Приведен подробный анализ литературы о последствиях влияния эффективной КСО-коммуникации на основные финансово-экономические параметры предприятия. Многочисленные исследования позволяют утверждать о наличии прямой связи между качеством проведения коммуникационной политики в системе КСО и улучшением финансовых показателей предприятия. Особое внимание уделено анализу принципов построения системы КСО-коммуникации и ее структурных элементов. Рассмотрены вопросы содержания сообщения и канала передачи информации, а также исследованы факторы внутренней и внешней среды, влияющие на эффективность коммуникационной политики в системе КСО. Предложены практические рекомендации по повышению качества коммуникации предприятия в системе корпоративной социальной ответственности.
This study examines the impact of the corporate social responsibility communication system on maximizing enterprise value. The actuality of the topic is associated with the necessity of creating the conditions for effective communication between the enterprise and the stakeholders as a key prerequisite for achieving the strategic advantagesof enterprise. A detailed analysis of the literature on the impact of effective CSR communication on the main financial and economic parameters of enterprises is presented. Numerous studies suggest that there is a direct correlation between the quality of CSR communication policy and the increasing of enterprise financial performance. An effective communication strategy with stakeholders creates a favorable corporate image, increase investment, sales and improve competitiveness. Due to the scientific and practical importance of the existing achievements in this field, it should be noted that a certain range of tasks regarding the methodological justification of effective CSR communication is not well developed. The essence of CSR communication as a factor of maximizing the value of capital and analyzing its structural elements requires in-depth study. Special attention in this study is paid to the analysis of the principles of CSR communication system and its structural elements. The authors discuss the content of the message and the communication channel, as well as the factors of internal and external environment that influence the effectiveness of CSR communication. Since the level and quality of stakeholder awareness is a key prerequisite for achieving the strategic benefits of any business initiative, board members and senior executives are implementing the CSR program. It is important to have a deeper understanding of the key issues involved in organizing CSR communication. These include the content of the message and the communication channel, as well as understanding the factors (internal and external to the organization) that affect the effectiveness of the CSR campaigns. Practical recommendations for improving the quality of CSR communication of enterprise are proposed in the article.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

China China
1
Germany Germany
893276
Greece Greece
1
Ireland Ireland
2020
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
175548
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
72080
United States United States
321811
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Germany Germany
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
321810
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
72078

Files

File Size Format Downloads
Myroshnychenko (1).pdf 395,84 kB Adobe PDF 393893

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.