Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78415
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Employee Advocacy as a Marketing Strategy to Power Brand Promotion: an Employee Perspective
Other Titles Комунікаційно-контентна стратегія бренду компанії: переваги для співробітників
Authors Thomas, T.
ORCID
Keywords контент маркетинг
діджитал маркетинг
ампліфікація співробітників
залучення співробітників
маркетинг в соціальних мережах
content marketing
digital marketing
employee amplification
employee engagement
social media marketing
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78415
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Thomas, T. (2020). Employee Advocacy as a Marketing Strategy to Power Brand Promotion: an Employee Perspective. Marketing and Management of Innovations, 2, 167-181. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.2-12
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання формування комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії її працівниками. Розкрито економічну сутність соціальної ініціативи співробітників компанії на ринку товарів та послуг за рахунок створення та розповсюдження контенту бренду компанії у соціальних мережах. Проведено бібліометричний аналіз професійних журналів, експертних блогів присвячених темі digital-маркетингу та маркетингу у соціальних мережах. Основною метою проведеного дослідження є аналіз рівня обізнаності та сприйняття працівниками різних аспектів комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії. Емпіричне дослідження проведено на основі панельних даних, сформованих за результатами опитування 102 співробітників автомобільних салонів у південних районах Кералу (Індія). Опитування здійснювалася за допомогою інструменту Google Forms. Інформування респондентів про необхідність заповнення анкети здійснювалася за допомогою електронної пошти та месенджеру WhatsApp. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи двомірного графу відповідності, описової статистики, U-критерію Манна-Уітні та критерію КраскелаУолліса. Результати емпіричного аналізу підтвердили висунуту гіпотезу щодо дивергентного характеру участі працівників в комунікаційно-контентній стратегії бренду компанії залежно від функціональних обов’язків та їх посади. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що відсутність чіткої політики та рекомендацій ведення соціальних мереж, мотиваційних механізмів заохочення такої діяльності призводить до втрати потенційно можливих шляхів сталого розвитку компаній. Відзначено, що співробітники сприймають використання соціальних мереж як один із напрямків реалізацією політики корпоративної соціальної відповідальності. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними менеджерам компанії при формуванні нової політики використання людських ресурсів за їх інтересами та професійною діяльністю в соціальних мережах для реалізації комунікаційно-контентної стратегії бренду компанії.
Employee Advocacy is an emerging and cost-effective concept of employee amplification to market products and services by enabling employees to build and share the company's brand contents through social media platforms. The paper summarizes the available research-based contents as well as articles and blogs of experts in the field of digital and social media marketing. The study primarily intended to assess employees’ awareness and perception of various aspects of employee advocacy. It has identified forms and types of contents shared and social media platforms now used by the employees in the automotive sector for leveraging brand promotion and communicating with the target market. The study has been designed as a descriptive research paper based on the empirical data collected from a sample of 102 employees from automobile showrooms in the southern districts of Kerala using a snowball sampling technique. A questionnaire was drafted with the help of google forms and administered among the respondents via email and WhatsApp. Two-dimensional plot of correspondence analysis, Descriptive statistics, Mann-Whitney U test, and Kruskal-Wallis H test was applied to present and describe the empirical data and to draw inference about the significance of the difference in the awareness and perception of employees about the aspects of employee advocacy on brand promotion in terms of demographic factors. Awareness level and understanding of the elements of employee advocacy is found very low and significantly different among employees according to the designation. This paper also indicates that the social media policies and guidelines of the companies were not rightly imparted to the employees. That’s why the involvement and creative use of the potentials of social media platforms by the employees were not up to a remarkable level. Employees perceived that employee advocacy as a cost-effective brand promotion strategy for the future, and it demands the employer’s motivation, recognition, and rewards for inspiring employees to be brand ambassadors. This research addressed a relatively new concept in which there has been no extensive empirical researches and calls on the attention of the market as well as academic researchers for contributing the unexplored areas of the novel and powerful idea for utilizing human resources in a platform where they are interested and involved.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Algeria Algeria
1
Australia Australia
-1956151436
Austria Austria
662084854
Bangladesh Bangladesh
24930240
Belgium Belgium
662084823
Bhutan Bhutan
662084791
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
-157302303
Brunei Brunei
1
Burundi Burundi
1
Cambodia Cambodia
1
Canada Canada
662084935
Chile Chile
-682172461
China China
662084914
Colombia Colombia
1115729383
Costa Rica Costa Rica
1
Croatia Croatia
-2069220451
Czechia Czechia
617765323
Denmark Denmark
-1056726871
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
662084913
Estonia Estonia
115130
Ethiopia Ethiopia
1
Finland Finland
-157302307
France France
-274387504
Germany Germany
662084932
Ghana Ghana
-802189741
Greece Greece
216500
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-874184842
Hungary Hungary
-1604518093
India India
-1956151437
Indonesia Indonesia
-2078269639
Iran Iran
1710411331
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
662084931
Israel Israel
176094
Italy Italy
662084902
Japan Japan
-1604518149
Kenya Kenya
-1604518085
Latvia Latvia
1
Lebanon Lebanon
1
Lesotho Lesotho
1
Liechtenstein Liechtenstein
70326
Lithuania Lithuania
662084896
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
662084916
Mauritius Mauritius
426681993
Mexico Mexico
-2069220460
Mongolia Mongolia
1
Morocco Morocco
109348
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Nepal Nepal
967070860
Netherlands Netherlands
662084785
New Zealand New Zealand
24930272
Nigeria Nigeria
117891
Norway Norway
662084805
Pakistan Pakistan
-682172449
Palestinian Territories Palestinian Territories
2019271682
Peru Peru
426682006
Philippines Philippines
967070857
Poland Poland
-2069220471
Portugal Portugal
662084811
Puerto Rico Puerto Rico
1
Qatar Qatar
-1604518108
Romania Romania
662084806
Russia Russia
1
Rwanda Rwanda
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
967070862
Serbia Serbia
426682023
Singapore Singapore
29227
Slovakia Slovakia
1
Slovenia Slovenia
426682007
South Africa South Africa
2019271689
South Korea South Korea
426682103
Spain Spain
104342553
Sri Lanka Sri Lanka
645482207
Sweden Sweden
967070858
Switzerland Switzerland
176044
Taiwan Taiwan
662084836
Thailand Thailand
78356
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
142531
Tunisia Tunisia
2113982547
Turkey Turkey
967070865
Ukraine Ukraine
38638
United Kingdom United Kingdom
-682172463
United States United States
-1176328573
Unknown Country Unknown Country
662084804
Vietnam Vietnam
-1604518117

Downloads

Australia Australia
129239
Austria Austria
42713
Bangladesh Bangladesh
1
Barbados Barbados
1
Belgium Belgium
1890361829
Brazil Brazil
-1715701938
Cambodia Cambodia
1
Cameroon Cameroon
480041795
Canada Canada
-274387503
Chile Chile
-682172460
China China
1890361828
Colombia Colombia
1115729384
Congo - Kinshasa Congo - Kinshasa
1
Cyprus Cyprus
1
Czechia Czechia
662084846
Denmark Denmark
-157302304
Ecuador Ecuador
1
Egypt Egypt
662084907
Estonia Estonia
967070864
Ethiopia Ethiopia
-274387501
Finland Finland
-157302306
France France
-274387497
Germany Germany
-274387502
Ghana Ghana
-802189740
Greece Greece
1272846777
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-2069220445
India India
-157302300
Indonesia Indonesia
-274387501
Iran Iran
-274387492
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
426681977
Israel Israel
426682051
Italy Italy
-874184826
Japan Japan
-1604518148
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
426681996
Kuwait Kuwait
79007
Latvia Latvia
1631443659
Lebanon Lebanon
1
Lithuania Lithuania
-2069220484
Madagascar Madagascar
1
Malaysia Malaysia
-274387504
Malta Malta
-2069220465
Mauritius Mauritius
24930179
Mexico Mexico
-2069220462
Morocco Morocco
76765
Namibia Namibia
1
Netherlands Netherlands
-874184828
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
967070856
Norway Norway
1
Oman Oman
-197320970
Pakistan Pakistan
-682172462
Palestinian Territories Palestinian Territories
2019271683
Peru Peru
110900
Philippines Philippines
662084938
Poland Poland
-2069220467
Portugal Portugal
114827
Puerto Rico Puerto Rico
77540
Qatar Qatar
1
Romania Romania
-274387500
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
645482221
Serbia Serbia
24930248
Singapore Singapore
1014857960
Somalia Somalia
662084815
South Africa South Africa
-1604518142
South Korea South Korea
1757968711
Spain Spain
2113982536
Sri Lanka Sri Lanka
662084822
St. Lucia St. Lucia
1
Sweden Sweden
967070859
Switzerland Switzerland
-682172446
Taiwan Taiwan
-2069220456
Thailand Thailand
662084906
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
2019271663
Ukraine Ukraine
104342532
United Arab Emirates United Arab Emirates
180463
United Kingdom United Kingdom
-197320972
United States United States
-274387498
Unknown Country Unknown Country
-1604518118
Vietnam Vietnam
662084849

Files

File Size Format Downloads
Thomas_mmi_2_2020.pdf 717,31 kB Adobe PDF -55205075

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.