Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78188
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Система вправ для формування лексичної компетенції учнів
Authors Баня, К.С.
ORCID
Keywords система вправ
система упражнений
system of exercises
лексическая компетенция
lexical competence
стратегії навчання
стратегии обучения
learning strategies
типологія вправ
типология упражнений
exercise typology
концепт BYOD
concept BYOD
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78188
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Баня, К.С. Система вправ для формування лексичної компетенції учнів [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 035 – філологія / К.С. Баня; наук. керівник А.В. Прокопенко. – Суми: СумДУ, 2020. – 31 с.
Abstract Дослідження розглядає лексичну компетенцію, її складові та етапи утворення; стилі та стратегії навчання під час вивчення іноземних мов; структуру, типологію вправ та застосування концепту BYOD як складової системи вправ. У межах першого етапу формування лексичної компетенції також досліджено способи семантизації лексичних одиниць. Проаналізовано як стилі та стратегії навчання впливають на результати учнів у процесі вивчення іноземних мов. Визначено, які саме вправи найоптимальніше використовувати у процесі формування лексичної компетенції, наведено приклади умовно-комунікативних, комунікативних і некомунікативних вправ, застосування яких залежить від етапу опрацювання лексики. Висвітлено як було застосовано BYOD на практиці.
Исследование рассматривает лексическую компетенцию, ее составляющие и этапы формирования; стили и стратегии обучения при изучении иностранных языков; структуру, типологию упражнений и применение концепта BYOD как составляющей системы упражнений. В рамках первого этапа формирования лексической компетенции также было исследовано способы семантизации лексических единиц. Проанализировано как стили и стратегии обучения влияют на результаты учащихся в процессе изучения иностранных языков. Определено, какие именно упражнения эффективно использовать в процессе формирования лексической компетенции, наведены примеры условно-коммуникативных, коммуникативных и некоммуникативных упражнений, применение которых зависит от этапа обработки лексики. Рассмотрено как был применен концепт BYOD на практике.
The study examines lexical competence, its components and stages of formation; learning styles and strategies during foreign languages learning; structure, typology of exercises and application of the BYOD concept as a component of the system of exercises. The ways of semantization of lexical units are also investigated within the first stage of formation of lexical competence. It is analyzed how learning styles and strategies affect students' learning outcomes. It is determined which exercises are best to use in the process of forming lexical competence, examples of conditional-communicative, communicative and non-communicative exercises are given. It is covered how BYOD has been applied in practice.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

Armenia Armenia
1
Australia Australia
1
Austria Austria
18393
China China
1
France France
1
Germany Germany
1
Greece Greece
2023
Ireland Ireland
104248
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
208475
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
29169134
United Kingdom United Kingdom
8539956
United States United States
79300571
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Australia Australia
1
Austria Austria
3216055
Azerbaijan Azerbaijan
3216046
Belgium Belgium
117342831
Bulgaria Bulgaria
8540081
Canada Canada
17079912
Chile Chile
1
China China
1
Croatia Croatia
1
Czechia Czechia
117342815
Denmark Denmark
47009
Egypt Egypt
937
Estonia Estonia
3216035
Finland Finland
1441361
France France
117342822
Georgia Georgia
117342828
Germany Germany
117342808
Gibraltar Gibraltar
1
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Hungary Hungary
1099661
India India
1941
Ireland Ireland
79300559
Israel Israel
1
Italy Italy
41258288
Japan Japan
117342828
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1099656
Luxembourg Luxembourg
1
Moldova Moldova
79300574
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
79300567
Norway Norway
41258312
Poland Poland
117342809
Portugal Portugal
1099703
Romania Romania
1441300
Russia Russia
41258371
Slovakia Slovakia
79300604
Slovenia Slovenia
5038
South Africa South Africa
46943
Spain Spain
41258312
Sweden Sweden
8540004
Turkey Turkey
8540088
Ukraine Ukraine
117342810
United Kingdom United Kingdom
41258294
United States United States
117342808
Unknown Country Unknown Country
41258301

Files

File Size Format Downloads
Bania_bac-rob.pdf 993,06 kB Adobe PDF 1679469322

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.