Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78039
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Дидактичний потенціал пісень на заняттях з іноземної мови
Authors Шинкаренко, А.О.
ORCID
Keywords німецька мова
немецкий язык
German language
автентичний пісенний матеріал
аутентичный песенный материал
authentic song material
мовленнєва компетенція
речевая компетенция
speech competence
мультимодальність
мультимодальность
multi-modality
рівні володіння мовою
уровни владения языком
language proficiency
дидактичні принципи навчання
дидактические принципы обучения
didactic principles of teaching
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/78039
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Шинкаренко, А.О. Дидактичний потенціал пісень на заняттях з іноземної мови; спец.: 035 - філологія / А.О. Шинкаренко; наук. керівник О.І. Єгорова. - Суми: СумДУ, 2020. - 45 с.
Abstract Бакалаврська робота презентує впровадження автентичних пісень у процес викладання іноземної мови. У ході роботи розглянуто ефективність використання пісенного матеріалу як додаткового методу навчання. Робота фокусується на питанні позитивного впливу пісень на мотивацію учнів, розвиток мовних навичок, соціокультурних компетенцій, а також на зниження емоційної напруженості в процесі навчання іноземної мови. Для успішного здійснення практичних цілей навчання роботи з піснею були представлені різні типи вправ в залежності від рівня володіння іноземною мовою учнів.
Бакалаврская работа представляет внедрение аутентичных песен в процесс преподавания иностранного языка. В ходе работы рассмотрено эффективность использования песенного материала в качестве дополнительного метода обучения. Работа фокусируется на вопросе положительного влияния песен на мотивацию учащихся, развитие языковых навыков, социокультурных компетенций, а также на снижение эмоциональной напряженности в процессе обучения иностранному языку. Для успешного осуществления практических целей обучения работы с песней были представлены различные типы упражнений в зависимости от уровня владения иностранным языком учащихся.
This bachelor thesis focuses on the introduction of authentic songs in the process of teaching a foreign language. The work considers the effectiveness of using song material as an additional method of teaching and focuses on the positive influence the songs produce on motivating pupils, developing their language skills and socio-cultural competences, as well as reducing in emotional tension in the process of learning a foreign language. For the successful implementation of the practical learning goals, various types of exercises, depending on the level of foreign language proficiency of pupils, are presented.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
1
Estonia Estonia
25421
Germany Germany
25431
Greece Greece
619
Ireland Ireland
4959
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
3022011
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
10538900
United Kingdom United Kingdom
427900
United States United States
6044026
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Austria Austria
988522
Belarus Belarus
1
Czechia Czechia
4955
Dominican Republic Dominican Republic
1
Estonia Estonia
1549151
Finland Finland
25427
France France
3022009
Germany Germany
6044021
Greece Greece
1
Ireland Ireland
20089275
Italy Italy
1232
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
6044022
Norway Norway
10538900
Poland Poland
3022008
Romania Romania
1549132
Singapore Singapore
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
20089274
United Kingdom United Kingdom
427908
United States United States
10538908
Unknown Country Unknown Country
3022008

Files

File Size Format Downloads
Shynkarenko_Bachelous_paper.pdf 1,07 MB Adobe PDF 86956758

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.