Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76084
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Telecommunications customer churn and loyalty intention
Other Titles Відтік та лояльність споживачів у галузі телекомунікацій
Authors Mbarek, R.
Baeshen, Ya.
ORCID
Keywords churn analysis
customer loyalty
mobile marketing
telecommunications
telecommunications customer
аналіз відтоку
лояльність споживачів
мобільний маркетинг
телекомунікації
споживач у галузі телекомунікацій
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/76084
Publisher Sumy State University
License
Citation Mbarek, R, Baeshen, Y. (2019). Telecommunications Customer Churn and Loyalty Intention. Marketing and Management of Innovations, 4, 110-117. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-09
Abstract Nowadays the telecommunications sector is becoming very complex Because of the panoply of high-speed technological services. Customers are abandoning the services offered by telecommunications operators because of their dissatisfaction with the services they offer. «Churn» or the migration of customers from one telecommunications operator to another is the main problem facing the telecommunications industries worldwide. Business managers consider the quality of service to be paramount. As a consequence, they have devised reliable criteria to assess the flow of customers within the market and check and evaluate whether customers are satisfied with the services they are offered. This, in turn, helps to establish customer loyalty and provide a healthy and sustainable trading agreement. Service quality control assessment is pivotal to identify the leverage and evaluate the internal and external competition in the industry. Although this concept is not foreign, rather it is an essential business management tool. The goal of this study is to determine the significant criteria for the cause migration of a Tunisie Telecom customer to another operator. Telecommunication is an essential lifelong component that contributes to the comfortability of our daily lives. The various means of telephone communication play a significant role in improving the effectiveness of communication industry. Every telecommunication operator is aware today that it is cheaper to retain an existing customer than to seek to recruit a new one. Indeed, we noticed that the telecommunications market is characterized by intense competition, where a change in the quality of service or a negative interaction perceived by the customer could risk losing them. As a result, the majority of operators introduce studies and action plans to retain customers and keep them as long as possible. The notion of keeping customers and building loyalty is probably one of the biggest challenges that operators around the world face in global competition. In order to achieve the goals set by telecom operators and to achieve maximum profitability, operators must effectively analyze market data and adopt a most effective targeted communications strategy for their customers.
Сьогодні діяльність у галузі телекомунікацій стає дедалі більш складною через виникнення великої кількості різноманітних технологічних послуг. Клієнти відмовляються від послуг, пропонованих операторами зв'язку, через своє незадоволення послугами, які вони пропонують. Відтік або міграція клієнтів від одного оператора зв'язку до іншого є основною проблемою, з якою стикаються телекомунікаційні галузі у всьому світі. Керівники бізнесу вважають, що якість обслуговування є найважливішим параметром, що впливає на формування лояльності клієнтів. Як наслідок, розроблені надійні критерії для аналізу потоку клієнтів на ринку та перевірки та оцінювання задоволеності клієнтів послугами, які вони отримують від операторів ринку телекомунікацій. Це, у свою чергу, допомагає встановити чинники, які впливають на формування лояльності клієнтів, а також дає можливість сформувати доцільні умови клієнтських договорів. Оцінювання та контроль якості послуг має вирішальне значення для виявлення важелів впливу на споживачів та при оцінюванні внутрішньої та зовнішньої конкуренції в галузі. Ця концепція є важливим інструментом управління бізнесом. Мета статті полягає у визначенні найбільш істотних факторів, що впливають на міграцію клієнтів оператора ринку телекомунікацій «Tunisie Telecom» до інших операторів. У рамках дослідження зроблено висновок, що ринок телекомунікацій характеризується напруженою конкуренцією, коли зміна якості послуг або негативна взаємодія, сприйнята замовником, може призвести до втрати споживача. Як результат, більшість операторів впроваджують дослідження та плани дій щодо утримання клієнтів та збереження їх якомога довше. Поняття збереження клієнтів та формування лояльності виявляється однією з найбільших проблем, з якою стикаються оператори в усьому світі. Для досягнення цілей, встановлених операторами зв'язку, та досягнення максимальної прибутковості, оператори повинні ефективно аналізувати ринкові дані та розробляти на основі них ефективні цільові комунікаційні стратегії взаємодії з клієнтами.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Canada Canada
1
China China
952921907
Colombia Colombia
1
Ecuador Ecuador
1
Germany Germany
139675
Greece Greece
6442
India India
1
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
318369032
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
1
Moldova Moldova
1
Morocco Morocco
232293928
Netherlands Netherlands
-1959252870
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
33484
Norway Norway
798988
Pakistan Pakistan
189001
Peru Peru
101126
Philippines Philippines
871083163
Portugal Portugal
4320675
Sri Lanka Sri Lanka
232293931
Syria Syria
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
466842762
United Kingdom United Kingdom
318369031
United States United States
-14895962
Unknown Country Unknown Country
466842760
Vietnam Vietnam
952921908

Downloads

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Canada Canada
466842758
China China
318369033
Estonia Estonia
1
Germany Germany
1101603836
India India
157652
Indonesia Indonesia
79539
Iran Iran
1
Ireland Ireland
4320676
Italy Italy
25125079
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
-1436478588
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
-1959252869
Norway Norway
1
Portugal Portugal
232293924
Romania Romania
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
-1436478588
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Thailand Thailand
1
Tunisia Tunisia
1
Ukraine Ukraine
466842763
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
51174
United States United States
1421796373
Unknown Country Unknown Country
25125080
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
09_А339-2019_Mbarek_Baeshen.pdf 245,25 kB Adobe PDF -769602143

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.