Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74940
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Ґендерна диференціація комунікативних стратегій в англомовному мікроблогінгу
Authors Prokopenko, Antonina Vadymivna  
Рава, В.
ORCID http://orcid.org/0000-0002-4590-4201
Keywords блогер
blogger
мікрлоблог
микрлоблог
microblogging
ґендер
гендер
gender
вербальна поведінка
вербальное поведение
verbal behaviour
комунікативні стратегії
коммуникативные стратегии
communicative strategies
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74940
Publisher Ужгородський національний університет
License
Citation Прокопенко, А. Ґендерна диференціація комунікативних стратегій в англомовному мікроблогінгу / А. Прокопенко, В. Рава // Сучасні дослідження з іноземної філології: збірник наукових праць. – Вип. 17. – Ужгород: Ужгородський національний університет, 2019. – С. 104-111.
Abstract У статті розглядаються комунікативні стратегії англомовних мікроблогерів, які вони використовують під час проведення інтерв’ю. Основний фокус уваги зосереджено саме на ґендерному аспекті використання комунікативних стратегій. Задля об’єктивної оцінки у запропонованому дослідженні аналізується комунікативна поведінка різностатевих та різновікових блогерів, з різною тематичною орієнтацією інтерв’ю. Виокремлені певні групи лексичних одиниць допомогли схарактеризувати тенденцію їх вживання поміж жінок- та чоловіків-блогерів. Також, визначено ґендерну складову комунікативних стратегій і технік, якими користуються блогери. Аналіз базується на лінгвістичному, лінгвосеміотичному та лінгвостилістичному аспектах.
The article introduces the results of the given research in the field of microblogging. It deals with the communicative strategies of English-speaking micro bloggers that are used in the interview. The linguistic aspect of verbal behaviour of English-speaking bloggers is analysed in detail. Namely, the main attention is focused on gender aspect of the using of communicative strategies. Some groups of bloggers, which are subdivided by sex, age and thematic orientation, were selected in order to fulfil this research. Designated groups of lexical units helped to characterize the tendency of their use among women and men-bloggers. The linguistic features of both bloggers’ sexes are revealed. The analysis is based on linguistic, linguistic-semiotic and linguistic-stylistic aspects.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
1
Germany Germany
725508
Greece Greece
1
Ireland Ireland
144114
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
578
Norway Norway
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
43262054
Sweden Sweden
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
14662527
United Kingdom United Kingdom
7455226
United States United States
86524109
Unknown Country Unknown Country
14662526

Downloads

Austria Austria
1
Germany Germany
725509
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
17099
Norway Norway
1
Ukraine Ukraine
43262053
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
7455227
Unknown Country Unknown Country
16

Files

File Size Format Downloads
Prokopenko_microblog.docx.pdf 664,91 kB Adobe PDF 51459908

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.