Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73213
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Мнемотехніка на заняттях з іноземної мови
Authors Мельникова, К.Ю.
ORCID
Keywords когнітивно-комунікативний підхід
когнитивно-коммуникативный подход
cognitive-communicative approach
ейдетика
эйдетика
eidetics
мнемотехнічні прийоми
мнемотехнические прийомы
mnemonic techniques
методи навчання
методы обучения
teaching methods
техніки запам’ятовування
техгики запоминания
techniques of memorization
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/73213
Publisher Сумський державний університет
License
Citation Меельникова, К.Ю. Мнемотехніка на заняттях з іноземної мови [Текст]: робота на здобуття кваліфікаційного рівня бакалавра; спец.: 6.020303 – філологія / К.Ю. Мельникова; наук. керівник І.В. Ущаповська. – Суми: СумДУ, 2019. – 27 с.
Abstract Робота присвячується одній з проблем, що можуть стати на заваді при вивченні іноземних мов та вільній комунікації учнів. Проблема запам’ятовування та зберігання інформації серед школярів є дуже актуальною на сьогодення, оскільки потребує поглибленого дослідження і особливого відбору у методиці викладання іноземних мов. Мета роботи полягає у висвітленні наявних мнемотехнічних прийомах та їх детальний аналіз. Теоретичне значення роботи полягає в огляді та дослідженні низки принципів запам’ятовування під час освітнього процесу та підборі технік запам’ятовування у залежності від віку дитини.
Работа посвящается одной из проблем, которые могут помешать при изучении иностранных языков и свободной коммуникации учащихся. Проблема запоминания и хранения информации среди школьников очень актуальна на сегодняшний день, поскольку требует углубленного исследования и особого отбора в методике преподавания иностранных языков. Цель работы заключается в освещении имеющихся мнемотехнических приемах и их детальный анализ. Теоретическое значение работы состоит в осмотре и исследовании ряда принципов запоминания во время образовательного процесса и подборе техник запоминания в зависимости от возраста ребенка.
The work is devoted to one of the problems that can hinder the study of foreign languages and the free communication of students. The problem of memorizing and storing information among schoolchildren is very relevant today because it requires depth study and special selection in the teaching method of foreign languages. The aim of the work is to highlight the existing mnemonic techniques and their detailed analysis. The theoretical value of the work consists of the review and research of a number of principles of memorization during the educational process and the selection of techniques for remembering, depending on the age of the child.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ІФСК)

Views

China China
1
France France
1
Germany Germany
2681607
Greece Greece
153860
Ireland Ireland
23255379
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1
Singapore Singapore
-1643630933
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
1007705432
United Kingdom United Kingdom
768922300
United States United States
1988811491
Unknown Country Unknown Country
1696829670

Downloads

China China
1
Czechia Czechia
46510753
Denmark Denmark
1
Finland Finland
450908244
France France
768922307
Germany Germany
1696829672
Greece Greece
1
India India
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Japan Japan
3635
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
609915271
Norway Norway
1
Poland Poland
768922301
Russia Russia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
-450238480
United Kingdom United Kingdom
609915280
United States United States
26599367
Unknown Country Unknown Country
136

Files

File Size Format Downloads
Melnukova_Bachelous_paper.pdf 275,66 kB Adobe PDF 233321200

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.