Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72995
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title EU Economic and Legislative Policies for Industries 3.0 and 4.0 Promotion
Other Titles Экономическая и законодательная политика ЕС для стимулирования Третьей и Четвертой индустриальных революций
Економічна та законодавча політика ЄС для стимулювання Третьої та Четвертої промислових революцій
Authors Melnyk, Leonid Hryhorovych  
Dehtyarova, Iryna Borysivna  
Dehtiarova, Iryna Borysivna
Kubatko, Oleksandr Vasylovych  
Скрипка, Є.О.
ORCID http://orcid.org/0000-0001-7824-0678
http://orcid.org/0000-0003-4615-0437
http://orcid.org/0000-0001-6396-5772
Keywords економічна і законодавча політика
ЄС
індустрія 3.0
індустрія 4.0
зелена економіка
экономическая и законодательная политики
ЕС
индустрия 3.0
индустрия 4.0
зелёная экономика
economic and legislative policies
EU
Industry 3.0
Industry 4.0
green economy
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72995
Publisher Sumy State University
License
Citation EU Economic and Legislative Policies for Industries 3.0 and 4.0 Promotion [Текст] = Економічна та законодавча політика ЄС для стимулювання Третьої та Четвертої промислових революцій / L.Hr. Melnyk, I.B. Dehtiarova, O.V. Kubatko, Y.O. Skrypka // Механізм регулювання економіки. - 2018. - № 4. - С. 31-44. - DOI: 10.21272/mer.2018.82.03
Abstract У статті аналізуються соціально-економічні та юридичні механізми забезпечення третьої та четвертої промислових революцій, з урахуванням досвіду ЄС. В роботі обгрунтовано причини виникнення третьої та четвертої промислових революцій; представлено огляд сучасних способів виробництва, економічних відносин, побуту людини, основних потреб та професій, а також багатьох інших атрибутів життя, спричинених третьою та четвертою промисловими революціями. Ці перетворення вимагають формування та прийняття відповідних законів та директив, які вже діють в ЄС. У статті пояснюється, які юридичні інструменти допомагають забезпечити третю та четверту промислові революції. У статті викладена законодавча база формування сестейнового транспорту, агровиробництва та будівництва. В роботі досліджено досвід ЄС щодо створення загальноєвропейського транспортного простору та проаналізовано результати різкого зниження негативних екологічних ефектів транспорту та досягнення до 2050 року скорочення викидів парникових газів на 60 %. В статті пояснюються наслідки повної заборони до 2050 року використання автомобільного транспорту на таких видах палива, як бензин, дизельне паливо та інші вуглецеві види палива, що в свою чергу буде сприяти забезпеченню зеленої економіки та досягнення цілей сестейнового розвитку. Проаналізовано ефекти сестейнового агровиробництва, що об'єднує три основні цілі – екологічне здоров'я, економічну прибутковість та соціальноекономічну рівноправність. У статті розглядаються проблеми розвитку сестейнових поселень, створення життєблагодатного середовища для забезпечення здорового існування людини та її розвитку, включаючи соціальний розвиток, а також мінімізацію негативного впливу на природні системи процесів створення та функціонування самих поселень.
В статье анализируются социально-экономические и юридические механизмы обеспечения третьей и четвертой промышленных революций, с учетом опыта ЕС. В работе обосновано причины возникновения третьей и четвертой промышленных революций; представлен обзор современных способов производства, экономических отношений, быта человека, основных потребностей и профессий, а также многих других атрибутов жизни, вызванных третьей и четвертой промышленными революциями. Эти преобразования требуют формирования и принятия соответствующих законов и директив, которые уже действуют в ЕС. В статье объясняется, юридические инструменты помогают обеспечить третью и четвертую промышленные революции. В статье изложена законодательная база формирования сестейнового транспорта, агропроизводства и строительства. В работе исследованы опыт ЕС по созданию общеевропейского транспортного пространства и проанализированы результаты резкого снижения негативных экологических эффектов транспорта и достижение к 2050 году сокращения выбросов парниковых газов на 60 %. В статье объясняются последствия полного запрета до 2050 года на использование автомобильного транспорта на таких видах топлива, как бензин, дизельное топливо и другие углеродные виды топлива, что в свою очередь будет способствовать обеспечению зеленой экономики и достижения целей сестейнового развития. Проанализированы эффекты сестейнового агропроизводства, объединяющего три основные цели – экологическое здоровье, экономическую прибыльность и социально-экономическое равноправие. В статье рассматриваются проблемы развития сестейновых поселений, создания жизнеблагодатной среды для обеспечения здорового существования человека и его развития, включая социальное развитие, а также минимизацию негативного воздействия на природные системы процессов создания и функционирования самих поселений.
The article analyses socio-economic and legislative mechanisms for ensuring the Third and Fourth Industrial Revolutions incorporating the EU experience. It tackles the studies of the origin of the Third and Fourth Industrial Revolutions. It overviews research progress in changing means of production, economic relations, human life style, basic needs and occupations, as well as many other attributes of life caused by the Third and Fourth Industrial Revolutions. These transformations demand legal bases of relevant laws and directives which are already adopted in the EU. The article explains how legislative instruments help ensuring the Third and Fourth Industrial Revolutions. It analyzes the most important functions that the cyber-physiological systems will have to perform without human intervention. The article shows the legislative framework for sustainable transport, agriculture, and construction. It investigates the EU experience on the creation of a pan-European transport space and sharp reduction of the negative environmental effects of transport, achieving by 2050 reduction of greenhouse gas emissions by 60 %. It explains how total bans on the use of motor transport by 2050 for such fuels as gasoline, diesel and other carbon fuels may foster green economy and sustainable development. The research demonstrates how sustainable agriculture integrates three main goals – environmental health, economic profitability, and social and economic equity. The article tackles the issues of sustainable settlements affects, which are realized through the creation of a livelong-friendly environment for ensuring a healthy human existence and its development, including social development; and reduction of the negative impact on the natural systems of the processes of creating and operating the settlements themselves.
Appears in Collections: Механізм регулювання економіки (Mechanism of Economic Regulation)

Views

Belgium Belgium
62340706
Canada Canada
1
Chile Chile
1
China China
269068690
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
-613474233
Greece Greece
1
India India
565472106
Ireland Ireland
1428773835
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
141490
Poland Poland
1
Romania Romania
41839
Russia Russia
1
Singapore Singapore
-1006456343
Sweden Sweden
1
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
62340707
Ukraine Ukraine
608654894
United Kingdom United Kingdom
565472105
United States United States
-1205779852
Unknown Country Unknown Country
608654893
Vietnam Vietnam
19365

Downloads

Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
China China
-1205779851
France France
1
Germany Germany
66551
India India
32756201
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
19362
Poland Poland
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
1825608432
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
608654892
Unknown Country Unknown Country
9
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Melnyk_Dentyarova_Kubatko_Skrypka_EU_Economic.pdf 581,75 kB Adobe PDF 1261325606

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.