Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72336
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Науково-методичний підхід оцінювання постачальників у дистрибуційних каналах комерціалізації інноваційної продукції
Authors Bilovodska, Olena Anatoliivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-3707-0734
Keywords постачальник
поставщик
supplier
дистрибуційний канал
дистрибуционный канал
distributive channel
комерціалізація
коммерциализация
commercialization
інноваційна продукція
инновационная продукция
innovative production
Type authors certificate
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/72336
Publisher Міністерство економічного розвитку і торгівлі України
License
Citation Біловодська, О.А. Науково-методичний підхід оцінювання постачальників у дистрибуційних каналах комерціалізації інноваційної продукції [Текст]: свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 80939 від 14.08.2018 р.
Abstract На основі удосконаленого теоретико-методичного підходу, який дозволяє виконувати полівимірний аналіз ресурсів при комерціалізації інноваційної продукції і ґрунтується на триєдиному синтезі методів АВС-, XYZ, VEN-аналізів, виконано оцінку постачальників матеріальних ресурсів у логістичних (дистрибуційних) каналах промислового підприємства хімічної галузі. Для цього здійснено бінарне поєднання методів та побудовано тривимірну матрицю, що відображає застосування удосконаленого підходу, деталізовано кожен її квадрант, визначено відповідні рекомендації щодо управління постачальниками згідно з отриманими результатами для промислового підприємства.
На основе усовершенствованного теоретико-методического подхода, который позволяет выполнять полиизмеримый анализ ресурсов при коммерциализации инновационной продукции и основывается на триедином синтезе методов АВС, XYZ, VEN-анализов, выполнена оценка поставщиков материальных ресурсов в логистических (дистрибуционных) каналах промышленного предприятия химической отрасли. Для этого осуществлено бинарное сочетание методов и построена трехмерная матрица, отражающая применение усовершенствованного подхода, детализирован каждый ее квадрант, определены соответствующие рекомендации по управлению поставщиками согласно полученным результатам для промышленного предприятия.
The enterprise-manufacturer, which is interested in effective sales of its products and rationalization of the distribution system of production, should constantly coordinate and improve the quality of material resources in the organization of supply. This is especially true for innovative products, the production and commercialization of which is associated with increased risk and additional costs. It should be noted that in practice, modern industrial enterprises are constantly faced with problems related to the search, selection and support of effective interactions with suppliers, which is an integral part of the logistical or distribution channels, which are intended to bring raw materials, semi-finished products and other material resources to ensure production of competitive products. Therefore, it is necessary to continuously optimize the work in the supply channels, taking into account the accuracy of forecasting changes in the need for resources, optimality of deliveries, and the grouping of suppliers, depending on the degree of importance of the resources they supply. The aim of this article is to assess the suppliers in the logistic (distribution) channels of the enterprise-manufacturer in the field of chemical industry on the basis of the application of the advanced theoretical-methodical approach, which involves the triple synthesis of the methods ABC-, XYZ, VEN-analyzes. Research results. On the basis of the advanced theoretical and methodical approach, which allows to perform poly-dimensional analysis of resources at the commercialization of innovative products and is based on the triple synthesis of the methods of ABC-, XYZ, VEN-analyzes, the estimation of suppliers of material resources in the logistic (distribution) channels at the industrial enterprise of the chemical industry is performed. To do this, a binary combination of methods was implemented and a three-dimensional matrix was constructed, reflecting the application of the improved approach, detailing each quadrant thereof, and determining the appropriate recommendations for managing suppliers according to the results obtained for the industrial company.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Côte d’Ivoire Côte d’Ivoire
1
Germany Germany
584472
Ireland Ireland
14693
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
3401623
United Kingdom United Kingdom
1168948
United States United States
26178599
Unknown Country Unknown Country
3401622

Downloads

Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
26178598
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
344557
Unknown Country Unknown Country
19

Files

File Size Format Downloads
Bilovodska_2018.PDF 784,88 kB Adobe PDF 26523177

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.