Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71138
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Estimation of PBL technology by medical students depending on their learning style
Other Titles Оцінювання технології PBL студентами-медиками залежно від їхнього стилю навчання
Оценка технологии PBL студентами-медиками в зависимости от их стиля обучения
Authors Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna  
Smirnov, Oleh Yuvenaliiovych  
Prykhodko, Olha Oleksiivna  
Primova, Liudmyla Oleksandrivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-1510-0763
http://orcid.org/0000-0002-4631-4430
http://orcid.org/0000-0001-6215-891X
http://orcid.org/0000-0002-3442-5010
Keywords проблемне навчання
проблемное обучение
problem-based learning
стилі навчання
стили обучения
learning styles
вища медична освіта
высшее медицинское образование
higher medical education
Type Article
Date of Issue 2018
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71138
Publisher Sumy State University
License
Citation Estimation of PBL technology by medical students depending on their learning style [Текст] = Оцінювання технології PBL студентами-медиками залежно від їхнього стилю навчання / L.I. Hrebenyk, O.Yu. Smirnov, O.O. Prykhodko, L.O. Primova // Журнал клінічних та експериментальних медичних досліджень. – 2018. – Т. 6, № 4. – Р. 460-470.
Abstract У статті представлені результати емпіричного дослідження, в якому був проведений пошук кореляції між стилями навчання студентів і їх ставленням до двох типів навчання – традиційного для медичних освітніх закладів України і проблемного навчання (PBL). Дане дослідження було проведено серед студентів-другокурсників Медичного інституту Сумського державного університету за допомогою анкетування. Встановлено, що студенти різних стилів навчання («активісти», «теоретики», «мислителі») сприймають різні методики навчання (традиційне на противагу PBL) по-різному. В цілому, студенти всіх стилів навчання оцінювали PBL як додаткову освітню інновацію, яка покращує практичну складову вищої медичної освіти, що базується на традиційних підходах до навчання.
В статье представлены результаты эмпирического исследования, в котором был проведён поиск корреляции между стилями обучения студентов и их отношением к двум типам обучения – традиционному для медицинских образовательных учреждений Украины и проблемному обучению (PBL). Данное исследование было проведено среди студентов-второкурсников Медицинского института Сумского государственного университета с помощью анкетирования. Установлено, что студенты разных стилей обучения («активисты», «теоретики», «мыслители») воспринимают разные методики обучения (традиционное в противовес PBL) по-разному. В целом, студенты всех стилей обучения оценивали PBL как дополнительную образовательную инновацию, которая улучшает практическую составляющую высшего медицинского образования, основанного на традиционных подходах к обучению.
The article presents the results of an empirical study in which a search was made for the correlation between learning styles of students and their attitude to two types of learning: traditional for Medical institutions of Ukraine and problem-based learning (PBL). This study was conducted among second-year students of Medical Institute of Sumy State University by using questionnaires. For comparative estimation of learning systems, authors developed special questionnaire that estimates psycho-emotional comfort, organization of learning process, student’s role in the learning process, students’ vision of the teacher’s role, and the choice of the teaching system as optimal. Students of different learning styles (“activists”, “theorists”, “reflectors”, and mixed styles) have been established to perceive different teaching methods (traditional versus PBL) differently. Reflectors and Activists (as leading learning styles, 45.1 % and 19.6 %, respectively) give more positive estimation of learning process organization in PBL system compared to traditional system than Theorists (11.8 % of students). In general, students of all learning styles appreciated PBL as an additional educational innovation that improves the practical component of higher medical education based on traditional approaches to teaching. This can be explained by the fact that organization of PBL lessons meets the demands of all learning styles. The possibility to introduce 50 % of PBL study lessons into the curriculum of students’ training in Medical Institute has been supported by the majority of students.
Appears in Collections: Журнал клінічних та експериментальних медичних досліджень (2013-2018)

Views

Austria Austria
1
Finland Finland
2241541
France France
1
Germany Germany
262451434
Greece Greece
33530
Ireland Ireland
123012715
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1475
Singapore Singapore
-1509919256
Sweden Sweden
16762
Ukraine Ukraine
1834713488
United Kingdom United Kingdom
1065667666
United States United States
-411142715
Unknown Country Unknown Country
-411142720
Vietnam Vietnam
33527

Downloads

Ireland Ireland
12880233
Lithuania Lithuania
1
Sweden Sweden
-679476350
Ukraine Ukraine
56544
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-947809978
Unknown Country Unknown Country
-411142719
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Hrebenyk_estimation.pdf 641,17 kB Adobe PDF -2025492267

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.